Gå til innhold

April: Idag fikk vi svar på PH målingen..ikke det jeg håpet på.

Anbefalte innlegg

Etter alt å bedømme så har Simen litt reflux,kan hende han har mer også,siden han ikke spise så mye igår som han pleier,men allikavel ga det utlsag på altfor mye sure oppstøtt,så har fått resept på medisin vi skal prøve i 1,5 mnd.men er bare det at medisin koster ca.800-900kr,for det han skal ha,og jeg har absolutt ikke råd til det..men må få kjøpt det.

Pluss vi har fått resept på en type hydrokortison som vi skal prøve på eksemen han,den er ikke så dyr da,50-60kr,men er allikavel penger jeg ikke har..men må ha..hvis dere skjønner,er i litt økonomisk vanske her,så her snus det nesten på hver en krone,og det er ikke hyggelig når ungen trenger medisin..huff..hva skal jeg gjøre?

Var inne på trygdeetaten.no å leste litt,men hvis det er på blåresept så hadde vi sluppet å betale,men har ikke fått på blå resept enda,må se det ann i 1,5mnd om han blir bedre eller ikke,og evt.ny ph-måling,eller utredning for astma,og astma medisin..huff,men en plass på trygdekontore sine forskrifte stod det noe om at man kunne få refusjon hvis noen av disse sykdommene ble nevnt,og leste nedover og der stod det om reflux,men måtte være behandlet av en spesial lege på ett eller annet,og måtte vært påvist gjennom gastopi..eller hva det heter eller ph-måling,og det har jo han hatt og er påvist..

Huff...er litt lei meg idag,er ikke min dag idag,men må på en eller annen måte klare å skrape i hop penger til medisin til Simen,men må jo også ha penger til mat,bleier o.s.v..

Noen som vet hva jeg skal gjøre..? Føler at alt går i stå nå,at vi fikk time på sykehuset og fikk tatt alt på en gang,astma,allergi,ph-måling,eksen var litt for godt til å være sant ja.

Og denne refluxen kan ha med å gjøre at han er født litt fortidlig også..

Nei,nå vil jeg bare gå å legge meg å stå opp når alt er over,for nå er jeg temmelig lei av alt!!

Klem..

Fortsetter under...

Huffda, det hørtes ikke godt ut! Jeg ville tatt kontakt med fastlegen din og spurt om hjelp der. Har selv hatt problemer med medisiner (astma/kortisonkremer) som jeg ikke har hatt råd til og jeg fikk dem på blå resept! Ta en tlf iallefall, håper det ordner seg for dere!

Mange klemmer på vei til dere fra

Syntes det var rart at dere ikke fikk de på blå resept. Eline var til utredning for astma for en stund tilbake, hun har ikke det, men ømfintelige luftveier. Vi fikk astma medisiner, for å se om det kunne hjelpe på hostingen.. fikk de da på blå resept, selv om hun ikke fikk noen astma diagnose.. gjør om musefis sier..ta en tlf til legen og hør.

Men når dere fikk på blå resept fikk dere for 3mnd eller over? vet ikke hva vi har fått,men er en vanlig resept skrevet av legen på sykehuset,står ikke blåresept på,og står heller ikke for hvor lenge,men er 100tabletter som er skrevet for,men han skal bare ta en hver dag i ca.1,5 mnd.

Vet ikke om fastlegen kan skrive ut noe i og med at det er legen på sykehuset som har skrevet ut resepten,eller om han evt. kan forandre det til blå resept,men må det ikke være for 3mnd eller over da..?

huff..vet ikke hva jeg skal gjøre,Simen må jo selvfølgelig ha medisin,men vet ikke om jeg har penger nok til mat og slikt til oss etterpå...

Sitter å føler så virkelig med deg.

Det er så dårlig gjort at medesiner skal være så dyre. Skulle også ha noe medesiner som kostet rett oevr 1000kr, fikk ikke på blåresept. Ikke den første gangen, men om den medesinenhjalp så fikk eg refudert 90% av trygdekontoret deretter. Men den første måtte eg betale selv... skikkelig surt.

Men den hjalp og det ble dekket.

Du kan eventuelt høre med legen om den er blå resept selv om den ikke er skrevet på en blå.... ehhh - ja du forstår.

Eller ta kontakt med sosialkontor og få dei til å hjelpe dere med medesinene. Dere trenger dem virkelig og bare må skaffe penger og da kan dei vel ikke si nei. Og det blir kanskje bare et en gangs tilfelle.

Eg er her om du trenger meg vet du. *klem*

Takk for klemmene:)

Nå etter å ha snakket med Lineberta på MSN ikveld,og lest nøye gjennom resepten,så tror jeg faktis at det er blå resept,står rekvisisjon - viktig legemiddel,og at legen attesterer at pasienten har behov for medikasjon i minst tre måneder..men skal ned på apoteket i morgen å spøre dem om det,for dem kremen til eksemen hans er på akkurat lik resept...

Håper det er blå resept,da kan jeg puste lettet ut,og Simen kan få medisin,men er en del bivirkninger på det,og det ironiske er at et av dem er kvalme,hehe,som om ikke han kaster nok opp=) hihi..huff..må prøve å se litt lyst på det=)

Mange,mange klemmer til alle dere som har hjulpet meg,og takk for støtten og hjelpen:)

Glad dere er her=)

Annonse

Som de sier over her, ta en tlf til legen! Er han grei, får du det på blå resept.

Jeg fikk migrene tabletter på blå resept, men det er lenge siden. Fikk samtidig noe andre tabletter, husker ikke hva det var. Men det var engangstilfelle hvertfall, noe alla forskjølelse. Og en krem. (hehe, høres ut som den hypokonderen, lurer på om det var da vi hadde fått skabb... Æsj) Fikk like godt det også på blå resept jeg. Og det er vel ikke helt etter boken. Men de kan tydeligvis gjøre som de vil....

Kan hende det er blitt strengere, men ville hvertfall prøvd. Hvis ikke hadde jeg spurt på sosialen. Er jo det de er der for. Hvis dere allerede må snu hver krone, kan de helt sikkert hjelpe... Er hvertfall verdt et forøk, de ser jo på inntekt i forhold til utgifter at dere trenger hjelp.

Så synd at det var påvist reflux, men bra at de fant ut av det til slutt!

Lykke til! Gi oss beskjed om hvordan det går:-)

ja,skal si ifra hvordan det går,og som jeg skrev,skal på apoteke å høre hva de sier,for nå tror jeg at det er blå resept,hvis ikke skal jeg til legen,og han er grei,har vært det hittil,så burde omså få det på blå resept hos han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...