Gå til innhold

Mensen- Eggløsning - Hjelp meg litt please!!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er litt sånn små frustrert og trenger noen kloke råd fra dere BIM damer! Jeg sluttet på prevensjon i desember og fikk mensen like etter. Siden det har jeg ikke hatt noe som helst, annet enn litt spotting hver måned. Så nå bare går jeg og venter. Vi har mye sex uten prevensjon. Og de to siste månedene har jeg hatt vondt i magen i sånn 2-3 dager. Skikkelig mensen lignende smerter, det stikker langt nede i magen og murring. Jeg har aldri klart å kjenne etter når jeg har eggløsning- ikke det at jeg egentlig har tenkt så mye på det før heller.. Men nå har jeg altså hatt dette (som jeg ikke vet hva er)

Så jeg lurer da på: Har jeg eggeløsning? Er det mulig å ha det uten å ha mensen? Kan jeg bli gravid selvom jeg ikke har hatt mensen siden januar?? Vær så snill, kan dere hjelpe meg med dette??

Takk for en super bra side! =)

Fortsetter under...

Det kan enten være eggløsning eller mensen/graviditet... Så det er vanskelig å si hva det er...

Men du kan ha hatt eggløsning nå etter desember/januar uten å ha fått en mensen først.. Hvis det var p-piller du gikk på frem til desember så kan de ha sittet i kroppen lenge,, og forårsaket at du måtte vente litt lenge på el... Jeg hadde 51 dagers syklus etter jeg sluttet på pillen, og jeg vet om jenter som har hatt myye lengre sykluser...Så det kan være det som har skjedd...

Og så kan du ha hatt el i april nå, og blitt gravid,,,

Eller du kan få el nå, at det er det du kjenner....

Klem

Jeg var hos legen i Mars og testet meg. Pluss at jeg sikkert hadde testet meg 4 ganger før det også =) Blir jo smårar av å ikke vite hva som skjer..Jeg gikk på p-plaster, men de samme tingene som ved p-piller gjelder vel kanskje? Når jeg har hatt sånn vondt i 2-3 dager har jeg også hatt utflod med bittelitt farge på, ikke mye altså! Men litt farge!

Så jeg kan altså bli gravid uten at jeg har hatt mensen? Tenker å teste meg igjen om sånn 2 ukers tid.. Jeg bare håper.. =)

Masse lukke til til deg! Og takk for svar =)

Ja,, eggløsningen kommer først,, så mensen etterpå, Så du kan absolutt bli gravid uten å ha hatt mensen først.. Spennende.. Du er nok enten gravid, eller i rute igjen med kroppen og syklus... Hvis det "bare" er sistnevnte så er det jo bra likevel,, kjekt å endelig være i rute igjen hvis man vil være prøver...

P-plaster virker på samme måten ja,, man kan få litt kluss i syklusen etter man slutter med det..

Takk for lykkeønsker,, Jeg har el nå til helgen,, min første el som prøver.. virkelig spennende.. Krysser fingre og tær for oss begge :0)

Oi så spennende for deg!! Da håper jeg det klaffer for dere =) Vi har egentlig ikke begynt å prøve enda.. Har planer om å vente til etter sommerferien. Men ettersom vi ikke bruker prevensjon, er jo muligheten der =)

Jeg er super duper fornøyd hvis syklusen min er i rute igjen! Er bare så redd for at jeg aldri skal få mensen igjen! Men jeg får bare håpe!

Dere får virkelig kose dere i helgen og sette en spire!!! =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...