Gå til innhold

November: Hvordan er det med nurkene deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Lille Kylling! :)

Var på 5 mnd kontroll med lillegutt forrige uke (og skal på 6 mnd kontroll i morra hehe). Da var han 69,5 cm lang og veide 9 kg. Ingen pusling jeg har nei! hihi. Ellers så har han blitt flink til å bevege seg rundt. (Rundt i sirkel for å komme fram til leker, og ruller seg bortover flere ganger).

var på 5 mnd kontroll den 21.april og da var gutten min 67 cm lang og veide 7560 gram:) igår fikk han sin første tann! tror den nettopp hadde brutt frem siden det var littegranne blod der. han var skikkelig grinete hele dagen igår og verst på kvelden da jeg var alene med han. dumme meg ble litt irritert over at han var sånn, men smelta selvfølgelig helt da jeg fant ut hvorfor:) er så søtt når de får tenner!

ellers skjer det ikke så veldig mye nytt her. han er egentlig blitt litt latere enn før når det gjelder det å strekke seg etter leker på gulvet og øve seg på å rulle. har blitt lite av det i det siste, men det kommer vel når man minst venter det. plutselig finner vi han under bordet. hehe.

men en ting som stadig utvikler seg er personligeheten hans! blir mer og mer intelligent sånn når det gjelder å vise oss hva han vil, hva han synes om ting, bevisst på hva som er kos for han osv. de siste kveldene når han har spist av flaska si har han pleid å snu hodet sitt inn mot meg og koset med ansiktet sitt inni armkroken min og når han legges i senga si borer han ansiktet inn i sprinkelbeskytteren. ikveld la jeg et kosedyr i senga hans som han lå og holdt rundt og koste mot ansiktet sitt da jeg gikk og sjekka han etter at han hadde sovnet:)

på 5 mnds kontrollen var snuppa 66 cm og 8500 gram, akkurat passe rund! hun er blid og glad og skravler og hyyyyler og øver stemmen sin!!

ruller til begge sider, endelig, he he. Skikkelig moro da!

denne uken har hun fått smake litt grøt også, så nå begynner hun jo å bli stooor jente.. snufs, går så fort.

ellers bare koser vi oss hun og jeg - gleder oss til vår og sommer, og håper på masse sol!!

Hallo!!

Vi var på 5-mnd kontroll i går (5 mnd og 10 dager). Andreas var da 8,7 kilo og 70 cm. En høy gutt!!

Han er blitt kjempeflink til å ligge både på mage og rygg og underholder seg selv, og ellers liker han å sitte i vippestolen sin. Han er også en liten mammadalt, og smiler og prater hvis mamma prater til han.

Han spiser grøt, middag, frukt og alt han får tilbudt så det spruter! Han elsker mat.. Og flaska da.. I fin form og i fin utvikling er han..

Gleder oss til sommeren nå, men mor gruer seg til permisjonen er over (selv om er arbeidsledig så vil nok gå hjemme en stund).

Vi koser oss masse sammen nå som mammas pupper er friske...

Annonse

Hei, hei

Det er faktisk første gang jeg er inne på klubbsidene. På siste kontroll var frøkna ca fem og en halv måned. Hun veide 7190 og var 68,5 cm. Hun er fornøyd med tilværelsen. Pludrer og hyler dagen lang. Leker mye på teppet og i lekegrinda. Ruller mye fra side til side, men ikke mye fra rygg til mage. Hun har aldri vært glad i å ligge på magen, så det har vi ikke gjort mer enn noen ganger om dagen. Ser nå at hun ikke er så sterk når hun ligger på magen og øver nå mer intensivt på mageleiet. Hun får etter anbefaling av helsesøster bare morsmelk enda. Neste helg runder hun seks måneder, og da starter vi med grøt.

Oslo her. HS anbefalte at vi fortsatte med morsmelk fordi poden ligger i normalkurven vektmessig, hun sover natta gjennom, hun viser ikke tegn til stor sult på dagtid (spiser hver tredje time) og ammingen går relativt greit (er litt plaget med sopp som aldri forsvinner, men det går allikevel smertefritt for seg).

Min pode var 7930 og 65 cm på fem månders kontrollen. For noen få dager siden lærte han å rulle rygg mage. Det var kjempe stas. Han pludrer og ler og er veldig fornøyd. Legger vi han på parketten så klarer han å dra seg rundt i ring. Tenner er på vei. Det virker som de vokser i rykk og napp. Han har til nå hatt tre klø perioder men enda ingen tann er kommet igjennom. Men ser to røde homper ..

Han har ikke fått noe annet enn morsmelk så jeg gleder meg til å introdusere mat for han. Men kvir meg og. Nå kan jeg liksom dette med ammingen og føler jeg har kontroll på det. Så må jeg liksom begynne å lære på nytt..

Vi bor uten for Bergen.

Minstegutten her er 6 mnd i dag:D Størrelsen hans vet jeg ikke nå, skal på kontroll imorgen. Men han har rullet rundt siden han var 3.5 mnd, han er en racer på gulvet. Snur seg, spinner i ring, drar seg framover og like før han krabber tror jeg, ser sånn ut hvertfall..:D

Sommeren ser jeg fram, sjøl om eg bare er hjemme til juli..Men håper det blir litt fint vær i juni:D

Vi bor i Åsane(Bergen)

Snuppa mi som er født 7.nov veier nå 5400g og er 58,5cm.. ei lita tite... men akkurat passe :) Formen er ikke så veldig bra om dagen.. driver å får tenner i overmunnen.. og de er visst vonde. Surver og har litt feber.. men smiler tappert da vi prøver å tulle litt med henne.

Hun fikk de 2 første tennene når hun var 4mnd.. de merka vi ikke noe til.

Ellers er hun travelt opptatt med å leke.. sitter i stolen sin og leker.. ligger på teppet.. og i lekegrinda.. Og så fink hun har blitt til å rote.. hehe.. kaster lekene rundt. Litt morsomt da :)

Prøver oss på litt velling/grøt om dagne, uten at det er noen særlig suksess.. vil ikke ha.. Fortsatt mammas pupp som er best.

Ellers er hun stort sett blid og fornøyd. Ruller seg rundt og ler høyt :)

Annonse

Hei c",)

Var på 6 mnd kontroll for en uke siden, han er 65,5 cm lang og veier 7720 gr, ( hadde egentlig termin 8 des) men Tobias hadde hast verk og kom 4 nov.. he.. he.. så han ligger ikke så langt bak november barna.. han snur seg fra mage til ryggg ( og omvendt ) smiler, ler, leker med stemmen sin, tror han begynner å få tenner nå, ( snart, isåfall.. ) han skriker, og vet hva han vil.. sjefen i huset.. he.. he..han er i så fall så utroli skjønn og verdens beste gutt.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...