Gå til innhold

kjmpe flaut..men jeg lurer likevel

Anbefalte innlegg

det er ikke et flaut tema,men er så redd for at vannet skal gå når jeg er ute i byen alene,på t-banen,i butikken el.

er det noen som opplevde det?

de fleste jeg leser om her har liksom kjent det hjemme virker det som.

er dere bare rett rundt huset når det næmer seg eller går dere med kjempe bind?(hjelper det forresten)

bare lurer....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4876892-kjmpe-flautmen-jeg-lurer-likevel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper nok ikke med bind... :-)

Har ikke så veldig mye erfaring på området selv, siden jeg ble satt i gang 11 dager før og vannet ble tatt på sykehuset. Men det er ikke sånn for alle at vannet går før man har begynt med rier, og veldig mange er faktisk på sykehuset allerede når vannet går, er mitt inntrykk

Hvis vannet går først er det veldig veldig vanlig at det går på kvelden eller natta. Hos meg gikk vannet først og det gikk på kvelden. 23.10 for å være nøyaktig :) men har skjønt at det ikke er så vanlig at vannet går først da....

går nok fint dette! lykke til :)

De tok vannet på meg når jeg hadde 8 cm åpning, på sykehuset, og da hadde jeg hatt rier i bortimot 10 timer allerede. De fleste får rier før vannet går. Dessuten sies det at de fleste fødsler starter på kveld / nattestid, så sannsynligvis er du ikke i butikken på den tiden ;-) Og om det så skulle være at vannet går på butikken f.eks. så forstår folk hva som skjer, og det er ingen som vil synest det er rart / dumt eller slikt.

Lykke til videre med svangerskap og fødsel :-)

Annonse

Vannet mitt gikk ved midnatt. Hadde ikke merket noen verdens ting før det, annet enn at slimproppen gikk en times tid før. Men vannet fosset ikke akkurat ut, det kom litt nå og da. Tror ikke du skal engste deg så veldig mye for det, bare nyt den siste tiden av svangerskapet du :o)

Hei du:)

vannet gikk først for meg, men det skjedde kl. halv 4 på natta.. så du ser de fleste opplevde at vannet gikk på kvelden/natta:) og det fosset heller ikke ut..kom først bare litt,så jeg forstod hva som skjedde og så kom det mere etterhvert....

Men jeg var bekymret akkurat på like måte som du skriver, var redd for at vannet skulle gå i butikken, på trikken etc.... men det skjedde ikke, og kommer nok ikke til å skje med deg heller:)

kjempemasse lykke til!!:-))

Annonse

Vannet hos meg gikk rett etter midnatt, og det var mye! Så bind hjelper ingenting. Men babyen min så i seteleie, så hadde jo ikke festet seg på en slik måte at noe fungerte som en "propp". Eg merket ingenting før det plutselig bare fosset, ble temmelig mye vann i sengen da ja:) Føltes som flere liter...

Lykke til! Om det går på gaten forstår jo folk hva som skjer når de ser den store magen. Så er jo egentlig ikke krise:)

Jeg også hadde tenkt mye på dette. Var så redd for det skulle skje mens jeg trente i svømmebasseng f.eks... Vannet gikk da jeg lå på sofaen og ventet på at en tv-serie skulle begynne, kl. 2130. Det kom bare litt. Ble nesten ikke våt utenpå buksen engang. Tenkte ikke over at det kunne komme mer. Vi kjørte til sykehuset uten at jeg satt på noe. Så, da jeg var vel installert på sykehuset kom det piplende ut mer, og mer, og mer. Og da var det greit å sitte på en bleie. Og så kom riene. Og jeg tror jammen meg det vannet fortsette å sive ut utover natta.

Jeg merket ikke noe før vannet gikk...Og hos meg fosset det ut:)

Det gikk heldigvis på natten...

Jeg var også bekymret for dette...

Riene startet ca 5 timer etterpå..

Hos meg hadde ikke bind holdt værtfall...

Her startet fødselen med svake rier gjennom en natt, vannavgang om morgenen (i senga) og sterkere rier etter det. Jeg ble helt gira da vannet gikk, jippi, nå er det i gang *hyper*!!!! Jeg hadde nok ikke synes det var noe flaut om vannet skulle gå i "offentligheten" - det er alt for mye flotte følelser involvert til at man gidder å bry seg om det!

Og du - de aller fleste fødsler starter med rier og vannet går først godt ut i forløpet. Et kjempebind vil ikke funke! Det er bare å glemme ;-)

Lykke til med fødsel, det er en fantastisk "reise"!

Hos meg gikk vannet hjemme midt på natta. Fikk bar løpt ut på do og der fosset det ut.. Kommer i mengder, mye mer enn jeg noen gang hadde trodd, så et vanlig bind kommer du ikke langt med.. Fikk ikke rier før ett døgn etterpå, så jeg måtte opp til sjekk på sykehuset morgenen etter vannet gikk, da fikk jeg noen sånne kjempebleier. De virket bra, men er ikke så kult å gå rundt med liksom.. Så jeg holdt meg hjemme jeg da;) Men når du ikke vet når det går så kan du jo ikke akkuart mure deg inne heller da.. Skjer det så skjer det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...