Gå til innhold

så stoooor mage du har.....flere?

Anbefalte innlegg

hei :) 2 mnd igjen til termin og min omverden er enda mer magefiksert enn meg.. og ifølge omgivelsene mine så har eg stooor mage, som vokser for hver dag de ser meg her på jobb... tror jeg har overrasket alle, er lang og tynn og tror folk hadde forventet seg at jeg ikke skulle få noe mer enn høyst en søt, liten kul like før termin, men den gang ei. Fikk nettopp høre at det så ut som om eg hadde spist en fotball.... jaja det er vel bare å smile - husker godt i uke 20 da eg syntes at den magen ALDRI kom og eg kunne gjort hva som helst for en liten kul...:)

Så til alle dere som føler dere litt stooore: er sikker på at magene deres er helt akkurat passe struttende, og akkurat så store som de bør være :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4876862-s%C3%A5-stoooor-mage-du-harflere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får høre hver dag hvor "enormt" stor jeg er. Begynner å irritere meg noe veldig og det er nesten sånn at jeg gleder meg til permisjon bare for å slippe å høre på alt maset. Har lagt på meg 12 kilo og er 34 uker på vei så jeg føler vel ikke at dette gjør meg så utrolig "enorm".

Synes at folk egentlig bør skjerpe seg litt, selv om man er gravid så er det ikke alltid like hyggelig å få kommentarer på utseende hele tiden.

Jeg har fått høre det aller meste! her om dagen fikk jeg først høre at jeg hadde liten mage, så at jeg hadde jentemage, deretter at det var guttemage, at jeg hadde veldig fin mage...tilslutt var det ei som sperret veldig opp øynene da jeg så at jeg hadde to måneder igjen- har du fått sjekket at det ikke er tvillinger der inne?

tror jeg får lage en meningsmåling...

Det er jo uansett hyggelig at folk er interessert!

men-hva svarer man egentlig når folk kommenterer magen?

Jeg har også fått høre litt av hvert. Å så liten du er, vokser den som den skal. Å så stor du er er du sikker på at det ikke er tvillinger osv osv. Er 28+4 dager på vei og har lagt på meg 6 kilo så så stor er jeg jo ikke. Var på 3d UL lyd i går å fikk vite at den lille veier 1300g nå og hun kommer til å veie ca 3700g når hun blir født. Det er da veldig "normalt". Alle må bare ha en komentar, man blir litt lei av det.

Annonse

Gjett! Alle mener de har en rett til å kommentere magen min. Jeg er drittlei, men holder en smilende fasade. Magen min ER stor, men det er bare sånn den blir. Var sånn med 1. mann også. Utrolig at ikke folk bare kan akseptere det uten at man må overbevise dem om at "nei, det er ikke tvillinger", og nærmest forsvare magestørrelsen. Vi er bygd forskjellig. Noen får enorm mage, andre en søt liten kul.

Jeg har i alle fall bestemt meg for at jeg ALDRI skal kommentere en gravid mage, annet enn å si "så fantastisk flott du ser ut!!". Det har jeg nemlig ikke fått høre selv (annet enn fra mannen min da). Det er jo det man ØNSKER å høre når man går gravid - ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...