Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor nøye er dere med å følge rutiner på babyer i 8 mnd alder?

Gutten vår spiser som regel middag med oss i 4 tiden, men noen ganger sover han da. Ville dere hoppet over middagen da, eller vekket han? Viss jeg ser det tidlig at han kommer til å sove da gir jeg han glass før han legger seg, men det er ikke alltid så lett å få til, dersom vi er ute på ting og tang..

Viker dere fra andre rutiner av forskjellige grunner?

Hvor mange og faste rutiner har dere egentlig. Vi har ganske mange føler jeg, alltid fast på kveld. Men om dagen er det vanskeligere, for han står opp til forskjellige tider. Ville dere da ha vekket han til faste tider om morgenen for å få faste rutiner også på dagen...?

Mange spørsmål fra en uerfaren ung mor..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4876411-n%C3%B8ye-p%C3%A5-rutiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er ikke rutinemennesker så vi har ikke noen faste rutiner som følger klokka. Vi spiser når vi er sultne og sover når vi er trøtte. Mat og søvn varierer stort sett med pluss-minus 1 time. Har alltid med brødskiver/knekkebrød/frukt eller lignende på tur og hvis han er sulten spiser han det selv om det er "middagstid".

Nattesøvn er det eneste som er forholdsvis fast hos oss. Lillemann sover så og si nøyaktig 10 timer om natta.

Har noen rutiner i "bunn" som er temmelig like, ja. Men det er selvfølgelig sånn innimellom, at vi kan gå utenom disse.

Men jeg vekker aldri sneipen om han sover. Tenker at han skal få lov til å sove, sover han, så er det fordi han trenger det. Hmmm, kanskje jeg ville gjort unntak om han hadde sovnet en liten stund før legging, men det har ikke skjedd, så langt.

Selv om sneipen min også varierer litt når han står opp, så skjer det samme når han først våkner. Inn på badet, bleieskift, frokost, leking alene på gulvet osv... Så vil vel kalle det fast rutine allikevel? Når det gjelder mat, så ville aldri sneipen min sovnet rett før et måltid, han er altfor glad i mat til det, så måltidene kommer alltid til faste tider :-)

Men jeg ville nok ikke vekket ham...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...