Gå til innhold

I hvilken uke starter magen å vokse?

Anbefalte innlegg

Er ganske individuelt sikkert. Men er interessert i å høre ulike erfaringer.

Jeg skal gifte meg og hadde planer om å begynne prøvingen nå i mai. HVIS det skulle klaffe på første forsøk vil jeg da være 13 uker på vei på bryllupsdagen. Har fått second toughts nå, for har panikk om å få for liten brudekjole. Har brukt over et halvt år nå for å gå ned 10 kg før bryllupet, og har lyst ned 2-3 til iallfall.

på forhånd takk for svar!

Fortsetter under...

Det er nok helt individuelt. Hos meg hadde magen vokst såpass at jeg måtte kjøpe mammabukser rundt uke 12 i første svangerskap, men hos mange kommer det nok senere.

Men en ting du bør tenke på, er at mange er veldig kvalme og uopplagte de første tre månedene. Hvis du skulle bli det, kan det vel bli en litt tøff innspurt mot bryllupet.

Jeg husker ihvertfall hvordan vi stresset de siste ukene før bryllupet, og hvor gøy, men intens selve bryllupsdagen var. Om jeg skulle vært like kvalm og uopplagt som jeg har vært de første månedene av dette svangerskapet ville det ikke blitt så vellykket. Vi valgte ihvertfall å vente med prøvingen til etter vi hadde giftet oss, og det er jeg glad for.

Men det kan jo selvfølgelig gå helt fint. Uansett blir det helt sikkert fantastisk fint å gifte seg.

Det er som du sier veldig individuelt, jeg er 17 uker på vei, og har ikke mage i det hele tatt, derimot puppene har blitt ett hakk større...!!!

SYnes ikke du skal tenke så mye på det, heller prøve litt, treffern så er det jo en mening med det..:!!!! Tenk deg da bryllupsdagen hvor lykkelig du kommer til å være, når du står ved siden av mannen i ditt liv, som du skal gifte deg med, og vet at du evt har hans barn i magen...

Jeg fikk ikke mage før 14-15 uker og da var den liten altså. Men var superkvalm fra uke 7 til uke 14... Og hadde ikke orket å gifte meg da... Så akkurat det er jo noe å tenke på. man vet jo ikke om man blir dårlig eller ei...

Hei

Gratulerer med bryllupet! Jeg ble oppblåst i magen tidlig å fikk følelsen av at klærne ikke satt pent lengre, nå er jeg i uke 15 og det vises godt at jeg eser ut. I min situasjon vet jeg at jeg ikke ville trivdes i akkurat DEN brudekjolen jeg vil ha slik jeg var i uke 12. Har følt meg småfeit ei stund nå og når en er vant til å være slank tenker en kanskje mere på det enn om man hadde hatt litt å ta i fra før(bare synsing). Du må følge ditt hjerte og kjenne på hva du vil.

Ønsker deg lykke til med både baby og bryllup:)

Annonse

Tusen takk for alle svar!!

Har hørt flere som har giftet seg og allerede ha en liten spire i magen. Vanskelig å planlegge selfølgelig, men har bestemt meg for å vente en mnd tror jeg. 13 uker kan være litt på grensen. Er litt krafttig, men vet aldri.

Vet om en dame som var veldig kvalm, men på bryllupsdagen hadde hun tatt kvalmestillende som hjalp veldig. Noen som har erfaring med det eller?

Drømmer er iallfall å stå forran på alteret med mannen jeg elsker og vite at vi har et kjærlighetsbarn som følger oss den dagen! På lur, som ingen vet om ;) Bare vår hemmelighet...........

Jeg har prøvd en del kvalmestillende. Ingenting har funket på meg. Verken tabl. eller stikkpiller. Tror dette er ganske individuelt.

Men lakris og litt småspising ble min redning. Kan ikke si at jeg er i toppform enda.. er i uke 19.

Jeg skjønner at du ønsker å bli gravid innen bryllupet, ser det romantiske i det ja:) Men kjære deg, hvorfor vil du deg selv så vondt? Nå ser jeg det er mange som deler sine meninger med deg her, så her kommer min også:)

Jeg er selv gift, og svært glad jeg ikke var gravid da. Tiden før bryllupet mitt var nemlig svært stressende. Nå er jeg gravid, og mine tre første måneder var mildt sagt slitsomme, tror ikke mannen min hadde sagt ja da nei. Hehe.... Konstant kvalme og trøtthet i tillegg til hormoner verre enn en tenårings... Dessuten vokste magen min svært fort, bare oppblåst riktignok, men pga kvalmen orket jeg ikke å ha noe stramt over magen. Brudekjole hadde vært uaktuelt for meg for å si det sånn.

Uff, dette er ikke ment som skremselspropaganda, men som et godt tips. Håper du finner en løsning som fungerer bra for deg:)

Lykke til!

Rundt uke 10 var magen min veldig oppblåst. Følte meg lite tess... var mega slapp, dårlig og følte meg ugly bugly

men den gikk inn igjen etterhvert, og kvalmen begynte å avta rundt uke 13. Og jeg begynte ikke å få mage før ca 1 uke siden. Er nå i min 18. uke. Det er veldig individuelt ja.

Lykke til med bryllup og barn :)

Jeg har erfaring med kvalmestillende. Og de tok jo forsåvidt kvalmen. problemet var at jeg ble så ekstremt trøtt av de at jeg sov konstant... ikke mulig å være våken. Så etter en stund var det lettere å være kvalm, for da var jeg i det minste bevisst... Håper jeg ikke skremmer deg nå. Men det var hvertfall min erfaring.

Heisann! Jeg var i uke 11 das jeg giftet meg, og det gikk så bra:-)

Jeg hadde nok lagt på meg en eller to kilo på det tidspunktet, men det gikk helt greit likevel.. Hvis du prøver kjole nå snart, så ikke velg en som helt helt åletrang, da vil nok det meste passe likevel.

Det var en helt spesiell opplevelse å være gravid, fordi det var så få som visste det. Mannen min fortalte det i sin bryllupstale, og da var det vel knapt et tørt øye i salen;-)

Lykke til!

Annonse

I tillegg til magestørrelse, kvalme og tretthet må man også ta hensyn til kviser og fett hår! Jeg fikk sjokk da jeg ble gravid. Kvisene hoppet fram, spesielt i ansiktet og øverst på ryggen. Jeg følte meg som den fjortisen! Er i uke 17 nå, og huden og håret har "normalisert seg" de siste ukene.

Magen begynte å vokse rundt 13-14 uker, men jeg har vært skikkelig (!) oppblåst fra ca 5-6 uker, og magen har stått rett ut som en ballong. I tillegg har jeg vært så kvalm at jeg bare har ligget helt stille på sofaen og sovet ca. 15 timer i døgnet. Håper det ikke blir sånn for deg, for en slik form er relativt dårlig forenlig med bryllup...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...