Heilo Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Jeg har sett en del her inne som sier at de bruker tøybind. Etter forrige fødsel blødde jeg nesten sammenhengende i 8 uker og var mye plaget med sårhet og utslett fordi jeg måtte gå med bind hele tiden. Denne gangen tenkte jeg å prøve med tøybind. Har gasbleier og garn fra nøstebarn fordi jeg brukte tøybleier på barnet sist og lurte å om jeg skulle klippe opp noen av disse. Er det noen som har erfaring med dette? Blir det tykt og klumpet og er det kanskje allikevel bedre med formsydde med sperrelag? Hvor kjøper man evt. det og hva koster de? Litt kjedelig å bruke masse penger på noe man kanskje ikke trives med allikevel.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 Etter fødselen brukte eg samanrulla gasklutar. Det var behageleg, men det var jo ikkje heilt lekkasjefritt. Så eg har tenkt å investere i skikkelege tøybind - Ecosoft sine ser kjempegode ut, og ikkje er dei særleg dyre, heller.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 Jeg har brukt tøybind en tid nå og stortrives med det. Jeg kjøpte ullfrote-kluter fra nøstebarn, de er utrolig deilige. Ikke særlig dyre er de heller. Jeg liker best bomullsfrotte nermest huden, overflaten føles mye tørrere enn flanell og gas. Jeg gjorde det enkelt ved å klippe opp noen gamle handkler. Jeg har også noen formsydde bind fra sjalbarn.net Ullkluter og gamle handkler er en billig investering, 148,- pluss eventuell porto fra nøstebarn. Du finner klutene under ammeinnlegg og diverse i nettbutikken. Bomullsklutene i den største pakka er litt stive, gamle handkler er mykere - spesielt om du tørker de i tørketrommelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå