Gå til innhold

Kom nettopp fra jm-men er ikke roligere...

Anbefalte innlegg

Jeg kommer nettopp fra jm, var litt spent siden jeg har hatt mensvondt og diverse og det har kommet en del slim. Ringte på mandag og fikk beskjed om at jeg kunne være inne i en tidlig modning, noe som kunne tyde på at jeg ville føde før termin. Ting er fortsatt de samme, så jeg anatok at hun ville ta en GU for å se om ting var endret. Men det sa hun at hun ikke trengte, for det gjorde ingen forskjell fra eller til om proppen var gått/halsen var flatet ut osv. Hvis det ble fødsel nå så gikk det stort sett bra sa hun. Det eneste hun sjekket var at hodet var festet og konkluderte at magen har sunket pga det.

Er ikke det litt rart at hun ikke sjekket noe mer? Eller pleier de ikke gjøre det?

Fortsetter under...

I og med at hun sa hun ikke trengte, går jeg ut i fra at du er såpass langt på vei at en evt fødsel er helt greit. Og siden vannet ikke har gått er det ikke noe stress med å sette i gang heller. Ta det med ro, du. Det er nok kroppen din som naturlig gjør seg klar.

Det er ikke bra å sjekke for mye oppi der når det ikke er grunn til det, fordi det er større sjanse for at du blir enda modnere av undersøkelsen. Da du er over 34 uker på vei, gjør de ikke noe for å stoppe fødselen alikevel.

Lykke til, det trenger jo ikke skje noe på lenge enda selv om du er moden og har åpning :-)

Hei Cæmmis.

Var også hos jordmor i dag. Hun sjekket ikke noen modning på meg. Ble heller ikke gjort noe slikt i forrige svangerskap. Babyen hadde sunket godt ned i bekkenet, men hodet var bevegelig.

Tror ikke det er vanlig å sjekke modning før man er over termindatoen..

Lykke til videre. Det kan jo snart skje noe, både med deg og med meg:)

Smil fra

Jeg har hatt små rier i en uke og noen dager til sammen.Hos meg gikk også slimpropen for akkurat ei uke siden vis jeg ikke husker feil.

På søndag hadde jeg en så kaldt falsk vann avgang(pose med foster vann som sprekker rare greier).Og denne dagen trodde jeg virkelig at jeg skulle føde hadde sterke harde vonde rietak! Men det gjordet jeg ikke riene stoppet og de åpnet ikke noe mer enn det som var fra før dvs 1 finger åpning og det er modent....

Mann blir liksom ikke klok av det jordmora sier heller etter allt det jeg opplevde spurte jeg hvor lang tid det kunne ta til nurket er ute og de sa at allt fra 1dag til tre uker,det er vist vanlig med tidlig modning og svært sjelden går disse over termin.Men de kan gå tett innpå

Om gullet ditt blir født nå så klarer h¤n seg bra,det de sa til meg som var komplikasjoner rundt det å bli født nå var gullsott, suge pupp kunne være litt vanskelig i begynnelsen men gikk som regel bra til slutt.Og det at de ikke har så mye underhud fett så de er kalde av seg...

Grunnen til at de ikke sjekker åpning mer enn det som er nøvendig er fordi det kan provosere fram rier,og føre til føsel den komunale jordmora har ikke lov å sjekke før i 37 uke p.g.a dette!

Men om du føler at du kan bli beroliget av å bli sjekka så ring føden og spør dem da de også kan sjekke på ultralyd også.

Lykketil ihverfall vennen det går bra skal du se;)

Takk for svar!! =)

Har blitt litt beroliget nå, når jeg vet at ting mest sannsynlig går bra hvis h*n skulle finne på å komme. OG at jm tydeligvis vet hva hun gjør likevel ( hehe). Som sagt godt å vite at hodet er festet iallefall, så får den bare komme når den kommer =)

Lykke til alle sammen, og takk for gode svar!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...