Gå til innhold

noen som er svimmel/besvimer?

Anbefalte innlegg

Hadde en skummel opplevelse idag - besvimte og var ganske dårlig en liten stund. Var plaget med besvimelser for mange år siden - men det er lenge siden nå!

Er 11 uker idag. Er selvfølgelig redd for blodtrykksproblemer. Jeg har hatt litt høyt blodtrykk de siste årene, men ikke noe ekstremt.

Har noen opplevd det samme? Når bør man ringe legen om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4875359-noen-som-er-svimmelbesvimer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror egentlig ikke du trenger å bekymre deg. det er HELT vanlig å være svimmel/besvime. bare pass på å drikke mye å ikke reise deg fort opp fra stolen o.l. jeg har også litt høyt blodtrykk, som er ganske normalt. (bare det ikke blir for høyt da). hvis du blir ofte plaget av at du besvimer, så kan du jo ta en telefon til legen din å høre. jeg er også plaget med en dl svimmelhet, men har ikke besvimt. hadde du høyt blodtrykk på din første kontroll da?

Takk for svar! Før når jeg har besvimt har det ikke vært så ille som dette, ble litt lettet nå!

Var på første kontroll for to dager siden, hadde BT 130/80. Det er ikke ideelt, men jeg vet jeg har hatt litt høyere i perioder før jeg ble gravid, så jeg bekymrer meg ikke så mye for akkurat det.

Kanskje jeg bør sette på alarm for å gå opp og gå jevnlig. Lett å glemme med stillesittende jobb...

er motsatt på min jobb. der går/springer jeg hele tiden, men det har gått greit enda da. har nesten likens blodtrykk som deg jeg. 130/60. fikk beskjed om at det var normalt og ikke noe å bekymre seg. er helt vanlig at trykket svinger en del opp og ned, noe som gjør at man blir svimmel. så det er ikke farlig, men heller litt ubehagelig.

hei jeg har ikke besvimt enda men jeg er svimmel ogsusete i hode nesten heletiden, er ikke skikkelig kvalm men litt pga svimmelhet.

det er normalt men ikke til å holdeut for det.

sliten og trøtt hele tiden. jeg er 10 +4 i dag altså i min 11 uke.

tror kke du skal bekymre deg, hvis du var hos legen for to dager siden og de ikke reagerte alvorlig påblodtrykket ditt.

men kan jo kansje kontakte dem andgående problemet med det. hvis de an gjøre noe for deg så er jo det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...