Gå til innhold

Å snu seg over på magen! Kortid?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kortid snudde babyen din seg over på sida, og kortid over på magen?

Tage er 3 mnd og 4 dg i dag, og han snudde seg over på magen for fyrste gong i dag!

Han har snudd seg over på høgre sida sjølv i ei veke no. På venstre må eg hjelpe han litt, men han blir liggande på sida når eg slepp han.

I dag så hjalp eg han over på venstre sida, og vips så snudde han seg over på magen og holdt hodet oppe heile vegen rundt! Han gjorde det om att og om att, og eg fekk til og med filma seansen!

Er ikkje dette ganske tidleg? Er det "dumt" at han gjer det no allerede? Eg kan jo liksom ikkje nekte han...

Fortsetter under...

Guten min var 4 1/2 mnd då han snudde seg, men sidan han hatar å liggje på magen, frista det visst ikkje til gjentaking! Han har berre gjort det nokre få gongar etter det, og då med mykje lokking og luring frå ivrige foreldre

snuppa mi er en dag eldre enn gutten din, hun har nettopp begynt å snu seg på sidene, men hun har ikke komt seg helt rndt enda. Tror at sålenge de klarer tingene av seg selv, så spiller det ingen rolle hvor unge de er.

Flink gutt du har:-)

Sander snur seg både rygg/mage,mage/rygg.

Han er 4,5 mnd og har snudd seg bevisst i ca 3 uker.

Han lå og vippet til sidene da han var 2,5 mnd ca.

Dette varierer voldsomt fra barn til barn.Så bare la han gjør som han vil du:-)

Naturlig utvikling skader ingen:-)

Annonse

Min gjorde det en uke før han ble 3 måneder. Da "øvde" han i noen dager, helt til han fikk det til, og så snudde han seg jevnlig hele den påfølgende uken. Men så tok han en laaaaang pause, med noen få unntak, til han ble 5 mnd. Han ble på den tiden også mye flinkere til å gripe etter ting, og få dem i munnen, så jeg tror at det var det som tok over for snuingen i den perioden. Så mye som skal læres :)

Takk for mange svar!

Vart litt urolig for ei veninne sa at det var aaaalt for tidleg og han kunne få muskel skader av det....

Ho har ikkje barn sjølv, så det er vel kanskje uvitenhet...

Vi fortsetter som før vi, og koser oss med utviklinga til poden!

Til nybakt mamma

Ja eg hjalp han over på venstre sida med å dytte litt forsiktig i høgre kne. Resten over til magen gjorde han sjølv.

Å legge seg over på høgre sida gjer han sjølv, men ikkje over på magen fra den sida.. Skjønner?

Han gjorde det igjen no nettopp! Han blir så stolt av seg sjølv når han greier det. Smiler og "prater" som ein foss!

Å snu seg tilbake frå mage til rygg gjer han ikkje enda.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...