Gå til innhold

Forbannet!

ettie

Anbefalte innlegg

Denne alenemoren som jeg sikter til har ikke høyt farsbidrag! Han er arbeidsløs. Og nei jeg tror ikke at hun vil ha samme intekten resten av livet, men så lenge hun studerer så har hun det.

Den gjør desverre det, og det er ikke slik at jeg ønsker at alenemødre skal få mindre penger, men at vi andre som sliter skal ha rett på mer. Ja de er alene om å betale alle regningene, men de har også mindre regninger (som oftest) og betale og en munn mindre og mette ettersom de er en person mindre i familien.

Jeg vil ha samme meningen om dette når vår økonomi har bedret seg og vi har komt oss i jobb! Har generelt medmenesklige meninger.

Fortsetter under...

er heilt enig med deg ettie!!!!!!!!!håpe ting order seg snart for dere.heldigvis får du engangsstønaden,så da får du jo kjøpt det du trenger til nurket ditt:o) å kanskje der blir noe til overs som du kan legge til siden når det blir noen extra harde måneder!!!

Ønsker dere lykke til.o)

Usj a megen!

Skjønner frustrasjonen din!!!! Er ikke i samme situasjon selv,men kunne kjenne sinne ditt:)

Har du pratet med skolen,trygdekontoret,kommunen??? Kommunen kan faktisk hjelpe oss mere enn vi viste om! Jeg og samboeren min får ikke lån i banken, så da sto vi der på bar bakke. Så visket en liten mus meg i øret og sa at jeg kunne gå til kommunen:) Søker nå etableringslån der:) Kommunen har mange hjelpemidler,men svært få de utlyser!!

Lykke til med alt!!

:)

Jeg er ikke enig! Vi har i tilegg en voksen munn til og mette og gi tak over hodet for et mindre beløp. Når man er fulltids student er det ikke meningen at man skal jobbe ved siden av studiene (selv om mangen gjør det) og har man et krevene studie lar det seg ikke gjøre, spesielt ikke dersom man har et barn i tilegg. Hvist vi skal klare og tavare på barnet og forholdet og i tilegg gjøre en innsats på skolen kan ikke begge jobbe. Han kommer nok til og gjøre det. Og dersom du tar med alle utgiftene til en ekstra voksen person i tilegg til det du hadde så ser du nokk, at det blir tøft selv om vi hadde jobbet i tilegg begge to!

Annonse

Det er ikke meningen at man skal jobbe ved siden av studiene (kunnskapsløftet) men mange gjør det inkludert meg og min samboer. Ettersom jeg går på høgskole og har obligatorisk oppmøte, jobber jeg mindre enn min kjære fordi jeg er mindre fleksibel.

Noen må tavare på barnet som kommer og vi kan derfor ikke jobbe beggeto. Han har skole og jobb, reiser på skolen kokken 07 og direkte på jobb de fleste dagene og er ikke hjeme før i 11-12 tiden på kvelden. Da sier det seg jo selv at jeg ikke kan jobbe etter at barnet er fødd.

Det er ikke snakk om "alle de pengene", det er snakk om at det er såpass man trenger, og er man 3 trenger man vertfall såpass om ikke mer.

Jeg skjønner kjempegodt frustrasjonen! Har selv 2 barn og sliter kjempemye med å få det til å gå rundt med bare en i arbeid. Når vi fikk 1. hadde vi så dårlig økonomi at hele forholdet ble ødelgt. Vi flyttet fra hverandre etter måneder med krangling over alle ting, spesielt økonomien. Heldigvis ordnet ting seg for oss igjen, men det er ikke mange som finner tilbake etter et så stort brudd som jeg og barnefaren fikk! Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke finnes støtte for unge par!!! Men heldigvis ordnet ting seg for oss! Kan nok enda ikke si vi har en god økonomi, men vi fokuserer nå på de positive tingene i forholdet, og gjør som best vi kan begge to for å få forholdet til å fungere til tross økonomien! Lykke til, og husk at etter motgangen kommer medgangen!!!

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg er helt enig med deg ettie. Og en annen ting som gjør med kjempeforbanna er folk som har en ganske god økonomi som tar barnetrygden de får hver månd å setter den på en egen sparekonto for barna sine.. Her kommer barnetrygden til å gå under all annen økonomi, men vi skal ha sparekonto for barnet vårt som vi setter inn på når det lar seg gjøre, men det er ikke snakk om spare opp nesten 1000 kr i månd for barnet fram til det er 18 år gammelt.. Det blir ganske mye penger det..

Hipp hipp hurra! Endelig noen som har skjønt det! Jeg synest også at barnetrygden burde hvert behovdsprøvd. Det blir bare større sosial uretferdighet når noen kan gjøre det med den.

At jeg mener dette har ingenting med at jeg er ung og fattig og gjøre. Det er nemelig ikke slik at så snart man er eldre får man flust med penger. Noen har faktisk dårlig betalte jobber hele livet, og noen må faktisk ha disse jobbene også! De kunne helle fått mer penger slik at deres barn får samme mulighet som de barna med rike foreldre.

Er sååå enig med deg HI. Det er rett og slett for j.... at det skal lønne seg å gå fra pappa'en!!! Ikke rart mange går fra hverandre....!! Jeg har også regnet på det, og jeg ville kommet ganske mye bedre øknomisk ut hvis jeg hadde gått i fra pappa'n til datteren min. Det er helt sykt!!!

Men jeg ville jo selvfølgelig aldri gått fra han bare for penger....!! Uansett er det helt forferdelig at det skal være lønnsomt!!!

Til siste anonym her også. Først vil jeg berre si at vi vil ikke få noen økonomiske problemer, MEN!!!!. det at man kan vente til man får bedre lønn er greit nok, men det er ikke alle det funker for. Det irriterer meg at alle tror at det er ett selvfølge at man får barn og at man skal få de akoratt når man vil. Vi begynnte å prøve da vi var 18 år, det er ikke før nesten 2 år etter at jeg ble gravid nå(er gravid i 3.mnd). Å vet du hvorfor??? Det er noe galt med meg. At jeg er gravid er ett mirakel. Det vi ikke visste var at det hastet for vår del. Mine egg er like dårlige som en dame i overgangsalderen, og vil mest sannsynlig være helt ubrukelige når jeg har fått babyen ut. Så viss vi hadde vert så dumme å ventet så kunne det vert at vi aldri hadde fått bli mamma og pappa. Å ja, vi tenkte på adopsjon, problemet er berre at man må være 25 for å søke, å det tar enda lengre til man får baby. Så det er ikke alltid det økonomiske bør avgjøre hele greiene. Så lenge man klarer seg er det godt nok, det er snakk om prioriteringer

Nå er det ikke alle her inne (og andresteder) som har planlagt graviditeten. Og da skal det bare mangle at vi får som vi klarer oss når vi velger å ta ansvar.

Kunne godt tenkt meg å vente til vi begge var i full jobb, men prevansjon er tydligvis ikke 100%, og jeg hadde ikke klart å ta abort. Synest ikke vi og et uskyldig barn skal lide for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...