Gå til innhold

jeg vil ikke amme mer,hvordan går jeg over til mme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg orker rett å slett ikke.hun suger i seg mer luft enn mat,med flaske går det mye bedre.jeg orker ikke å pumpe meg for det er så vondt.

jeg har stresset med denne ammingen hele veien å nå har jeg bestemt meg for å slutte,de vokser fint opp med mme også,fikk det jeg.å jeg har jo ammet i 7 uker

Jeg hadde ikke valg og måtte gå over til mme på dagen pga laktoseinoleranse. Hadde ingen "myk" overgang og gutten drakk som bare det :0)

For å slutte melkeproduksjonen kan du pumpe litt ut når du har melkespreng, uten å tømme. Pluss "binde" puppene med et stramt sjal :0)

Lykke til.

Ps. Spør ikke etter grunn, går ut i fra at den er "god nok" for både deg og bebi :0)

Det er ingen grunn å slite seg helt ut med den ammingen. Selv sluttet jeg etter kun 4 uker. Jeg trappet ikke ned, men begynte bare å gi mme. Det gikk kjempe fint. Du kan ta kontakt med helsestasjonen slik at du kan få noen tabletter som stopper melkeproduksjonen. Det er bedre enn at den skal stoppe av seg selv. For min del så tok det over 3 mnd før melken var borte, så jeg angrer på at jeg ikke fikk slike tabletter. Jeg pumpet ut litt melk i dusjen slik at det ikke ble så spreng, men ikke pump for mye slik at du opprettholder produksjonen. Lykke til:-)

Annonse

Hei!

Så godt for deg at du har tatt dette valget nå, og det blir sikkert mye bedre for dere! Som noen sa lenger opp her, bind opp puppene, spis peppermynte drops og pump ut sprengen som kommer. Og stress ned, kos deg med babyen. (går ut fra at du vil kutte tvert og gi bare mme nå). Jeg hadde aldri noe problem med å få gutten til å drikke mme, men ha hadde fått det noen ganger før da..

Lykke til!

Jeg har sluttet å bry meg om dette "ammepolitiet"! Jeg gjør dte jeg føler er best og for min del så passet det ikke å amme. Mitt barn er nå 6 mnd og frisk som en fisk. Jeg fikk selv mme og har aldri vært alvorlig syk eller fått lav IQ (hehe). Lykke til og du vil nok få det mye bedre nå:-)

Du må jo gjøre d som DU syns er best. Jeg måtte også slutte å amme når tuppa var 7 uker, da hylte hun bare hun såg puppen :) Men jeg har pumpa meg siden, nå er hun 4 mnd. Til å beg med pumpa jeg 6 ganger til dagen, men etterhvert som hun drakk mer og mer måtte det mer og mer Nan til og jeg ble veldig lei. Nå pumper jeg 3 ganger til dagen og det blir ca 500ml. Helsesøster mi mener at jeg burde gå over til bare tillegg for hun mener jeg sliter meg ut og ikke får nyte permisjonen som andre. Hun er veldig imponert over at jeg pumper enda. Og det gir meg en voldsom tro på at jeg skal klare å pumpe videre.. Er ikke alle helsesøstre som er like "morsmelk-avhengige".. En dag gjør jeg nok som du - bare Nan. Nan HA1 bruker vi.

Må bare si at jeg synes det er HELT HERLIG at alle dere alle gir så utrolig fine svar. Husker godt hvordan det var når jeg slet med amminga og søkte "slutteråd" her inne. Var mye gråt og tvil etterpå ja. Kjempefint, virker som det er litt oppegående folk her nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...