Gå til innhold

Dårlig vekst hos foster de siste 3 uker.

Anbefalte innlegg

Var til kontroll på sykehuset i dag, er ofte til kontroll da jeg har hatt høyt BT hele svangerskapet. Står på høye doser BT senkende medisiner. I dag målte legen de samme målene hun målte for 16 dager siden. Blodgjennomstrømmingen til livmor var bra og babyen sparker masse.

Det ble bestemt keisersnitt på tirsdag 2 mai, har termin 28 mai. Så det blir uke 36 + 4 han blir født. Er såååå engstelig nå for at noe skal være galt. Har 1000 tanker gjennom hodet nå.

Noen som har lignende erfaringer?

Skal tilbake til legen fredag, hun sa at hun skulle gjøre de siste prøver før ks og gjøre klart. Blir jeg lagt inn fredag da tro?

Fortsetter under...

.......tror ikke du blir lagt inn på fredag.

Som oftest blir det da bare en standard bla-bla-gjennomgang da, siden 1, mai er en helligdag.

Så lenge blodgjennomstrømningene er BRA, og ungen sparker, og du har nok fostervann, og det ikke er oppdaget noe som helst annet, så vil dette med 99,5% sannsynlighet gå bra. Samt at du er kommet så langt at du er på grensen til ikke å få en prematur unge, siden den grensa går ved 37 uker. Så mest sannsynlig vil du få en helt normal, men litt dysmatur unge.

Og dysmatur vil si at alt er normalt, den veier bare litt mindre enn den skulle gjort.

Jeg har vært igjennom det samme som deg.

Jeg har ei tøtta som underveis i svangerskapet bestemte seg kun for å vokse i lengde og ingenting annet, og det uten noen som helst spesifikk grunn. Alle målinger var fine, men også jeg hadde for høyt bt.

Tøtta mi kom i uke 32. 40cm lang, og veide litt over usle 1200g et par dager etter keisersnittet. Nå, nesten 6 måneder etter er hun 63cm lang lang, og veier runde 6,5kg.........

Ingenting overhodet som feiler henne. Eneste oppfølging hun får er fysioterapi, og det kun som forebyggende. Noe som har medført at tøtta mi på mange områder er langt foran i løypa på enkelte motoriske områder.

Ellers, så skal du være glad for at det blir ks. Jeg tok på st. Olav, og det gikk som en _drøm_. Tøtta mi SKREK før kirurgen hadde tatt helt ut. Fikk 10 på apgarscore, og trengte ingen hjelp. Heller ikke surstoff osv. Lå kun i varmekuvøse. Selve snittet tok bare en halv time.

Er det noe du lurer på, så er det bare å spørre ;)

Forresten, bare være klar over at det vil bli fullt på operasjonssalen. For i tillegg til det vanlige personalet, så vil det være både barnelege og spesialsykepleier fra nyfødt intensiv der.

Det kan hende at ungen din blir lagt på kuvøseavdelinga, men det avhenger bl. a av vekt og apgarscore osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...