Gå til innhold

noen som har tips til dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tripp trapp - stol, bæremeis, eventursamling, sangbøker, porselenssett (krus, fat, dyp tallerken), bestikk (hardangerbestikk har også barnebestikk!), sølvskje med gravering, innmelding i boligbyggelag er det mange som gir pga opparbeiding av ansiennitet (barnet/foreldrene må ikke betale årsavgift før fylte 18 år tror jeg), gullhjerte, smykkeskrin...

Vi skal mest sannynlig gi porselenssett (Porsgrunn porselen prinsesse/prins) samt hardanger barnebestikk til nestemann vi skal i dåp til!

Lykke til

Annonse

- Fødsels/Dåpstallerken?

- Sølv teskje? Så kan du kjøpe teskje til hver bursdag og/el jul. (Det fikk jeg av mine faddere. Ikke så intr å få på 12-årsdagen, men VEEELDIG kjekt nå.)

- Sette inn penger på egen konto (som du også kan sette inn litt penger på hver bursdag og/el jul).

Hva med et tidsbegrenset prøve-medlemsskap i en bokklubb? Go-boken har "bøker" som skal passe fra baby-stadiet. De første "bøkene" har små rangler, speil, er ment å tygge på og har skarpe bilder som er blikkfang for babyer. Deretter "vokser" bøkene med barnet. De kan jo selv melde seg ut etter den tiden gaven gjelder....

Jeg var selv fadder i dåp nå i mars, og jeg valgte å kjøpe eventyr bok til barnet:-) For det er noe du også kan ha glede av senere med dette barnet... Og det finnes mange fine samliger på markedet. Jeg valgte HC Andersen, men angrer noe på at jeg ikke tok brødrene Grim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...