Gå til innhold

November: jippi! jeg fikk tidlig ul. ( samme som skravlesiden )


Pusur_mor

Anbefalte innlegg

Var hos legen på mandag, og spurte da om jeg fikk en tidlig ul. Dette fordi vi mistet vår lille datter halveis i forrige sv. skap. Jeg ønsket tidlig ul bare for å kunne tro på at det virkelig er en liten spire der inn, og at alt er greit. Fikk til svar at de på sykhuset ikke var så gira på tidlig ul, så det kunne bli vanskelig. Han lurte på hvorfor jeg ville ha det, og jeg svarte at det var pga siste sv. skap.

 

Han sa ikke noe mer om det, men i dag fikk jeg telefon fra sykehuset. Han hadde glemt å føre på mensdato, og da fikk jeg samtidig beskjed om at jegt skulle på tidlig ul 8. mai. Er nå veldig spent og både gruer og gleder meg til det. Hva om det er noe galt. Føler på meg at det går greit denne gangen, men tørr liksom ikke å skru forventningene så høyt enda.

 

Fikk veldig dårlig oppfølging da vi mista vår lille Ane, så ble positivt overraska over at vi fikk komme inn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var moro og høre! Skulle ønske det var meg. Tør ikke helt å glede meg jeg heller, ligger hele tiden i bakhodet at noe kan være galt. Trist og høre om forrige sv.skap. Håper ul hjelper til at du gleder deg videre i dette sv.skapet i stedet for å være bekymret for at noe skal gå galt.

Lykke til!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pusur_mor!

 

Først og fremst vil jeg si gratulerer som gravid igjen =) Og så bra at du fikk ul., det er veldig betryggende.

 

Ellers har vi samme historie bak oss. Utrolig leit å høre. Vi mistet også vår lille Celine i uke 21 nå i romjulen. Helt utrolig trist og virkelig litt av et sjokk... det var kistenedsettelse på onsdag som var, det var sterkt, men godt å få tatt et siste farvel.

 

Men kan jeg spørre om hvor du fødte henne? Vi fødte på Ullevål, og er virkelig fornøyd med oppfølgelse både da vi lå inne der og i ettertid. Er med i sorggruppe som vi fikk tilbud om.

 

Jeg er også gravid igjen, 12+5 i dag, og merker det hjelper veldig på sorgen.

 

Håper dere har det bra, og at dere klarer å kose dere med graviditeten.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre om lille Celine. Dette er noe jeg ikke unner noen å oppleve.

 

Jeg født på Levanger sykehus. Her er en link til min historie:

 

http://www.barnimagen.com/forum/thread/2876746

 

Har i ettertid fått vite at det var Cox.B/enterovirus som var årsaken til at lille Ane døde.

 

Årsaken til at vi ikke fikk bedre oppfølging under fødselen var at min mann var med, så da hadde de ikke kapasitet til å være mer sammen med oss. Det jeg tenker mest på er at jeg aldri fikk holde eller se ansiktet hennes. Fikk liksom aldri tatt ordentlig farvel med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei pusur mor

 

sitter her oxo med en liten engel i himmelen, jeg mistet Jøran i uke 26 da jeg var 17 år. merket etter dette at alt jeg ville da, var å bli gravid igjen, for å fylle det tomrommet. men nå, 5 år senere, så skal vi ha barn, men nå er jeg eldre, gift og utrolig lykkelig, og har utrolig støtte fra barnefaren, noe som er bedre enn å få slengt i trynet "reis t helvete"...

 

jeg fødte jøran på Unn i tromsø, og fikk en superelendig oppfølgning der. det var da mn egen mor - som var med meg, som tok imot barnet, da jeg ikke ble prioritert av turnusjordmor den natta, da mitt barn skulle dø.

 

men dagen etter, etter vaktskifte, så fikk jeg se han, å holde han, å kjenne på den lille myke skapningen som lå der. Jøran hadde en av norges mest sjeldne hjertesykdommer, og jeg ga legene tillatelse til å utføre obduksjon, for å finne årsaken til hjertefeilen, og vel for å lære litt mer, regner jeg med, så de har gravlagt han. dette er noe jeg ikke angrer noe på, da jeg fikk tatt mine farvel.

 

er nå 12+4, og skal inn på tidlig UL neste uke, for å se om alt er ok denne gang. jeg får nå spesiell oppfølgning i svangerskapet, men etter grundig masing, via leger og jordmor. men er man sta, så får man det man vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...