Gå til innhold

Amming og pollenallergi

Anbefalte innlegg

Heisann,

er det flere som har små barn og pollenallergi? Jeg har bjørkepollenallergi og tar Aerius i hele mai, men kan ikke ta den nå da jeg har en baby på 10 uker og fullammer. Har lest at stoffene i medisinen går over i morsmelken og at den ikke bør tas i forbindelse med amming. Noen som er plaget av det samme og/eller vet om det fins noe annet enn Aerius, som kan tas når en ammer..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4874241-amming-og-pollenallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pollenallergi og fullammer. Har fått resept på Polaramin av legen. Synes å huske jeg så en tråd om allergi og Aerius på Skravlesiden forrige uke. Søk på Aerius på forumet, kan hende du finner noen opplysninger om denne medisinen og amming der.

"De fleste antihistaminer er nøye undersøkt med tanke på virkningen på barnet under graviditet og amming. En nøye gjennomgang av hva vi vet er nylig (mai 2004) publisert i Legetidsskriftet av to farmasøyter (Solhaug og Roland). Budskapet er at du kan bruke ”allergitabletter”(=antihistaminer) både under graviditet og amming hvis det er helt nødvendig for deg. Det som her anbefales under graviditet inneholder cetiriszin (Acura, Ceterizin, Reactine, Zyrtec) eller Xysal og ved amming loratadin (Clarityn,Verset eller Aerius ). Hvis du er vant til andre tabletter går det nok bra, men snakk med legen din, for sikkerhetsskyld."

Sakset herifra: http://www.dinbaby.com/content/view/full/382409

Søk ellers på pollenallergi eller allergi i dinbaby øverst i venstre hjørne.. da får du opp diverse artikler..

Jeg var nettopp hos legen, og fikk resept på Clarityn.har brukt Aerius de senere årene, men han sa jeg skulle bruke Clarityn når jeg ammet.

Det er de "gamle" antihistaminpreparatene som Clarityn (og andre) man kan bruke, ikke nye som Aerius.

Uansett, for at du skal føle deg trygg, snakk med legen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...