Gå til innhold

Langvarig svimmel- noen med erfaring?

mammaen til Andreas+Karoline

Anbefalte innlegg

Bekymra for helsa mi her. 22 uker på vei og i over ei uke har jeg vært sinnsykt svimmel. Akkurat som å ha tatt 2 til 5 pils på byen, men IKKE like arti :-(

I forrigår var det så ille at jeg trodde jeg skulle svime av da jeg kjørte gutten min til dagmamma. Så jeg dro ikke på jobb den dagen, og i går var jeg akkurat som vanlig. Tenkte det var over da jeg, men nei da. Sitter på jobb nå og er redd jeg skal svime av igjen.

Og da tenkte jeg på dere kjære damer som har vært i gjennom så mye: noen som kjenner seg igjen her? Kan det ha noe med svangerskapet å gjøre?

(Har selvfølgelig bvært til legen og målt det som kan måles, men har ikke fått vite resultatet av alle prøvene enda). Bør jeg ta kontakt med en jordmor?

Fortsetter under...

Gjest -lilly-

Jeg hadde også en periode på 4-5 dager der jeg var veldig svimmel. Var redd for å være alene med sønnen min for jeg følte jeg kom til å svime av hele tiden. Var og fikk målt blodprosenten, men den var fin. De målte ikke blodtrykket, men vet nå i ettertid at en kan bli svimmel av lavt blodtrykk. Hva ble ditt målt til?

Håper alt går bra med deg, og at det går over av seg selv slik som det gjorde hos meg.

Takk for svar. Har vært svimmel i nesten tre uker jeg nå, sånn av og på. Blodtrykket var fint den ene gangen og ganske høyt (150/90) den andre dagen. Har en mistanke om at det varierer en god del. Skal til JM på tirsdag. Får høre hva hun tror. Kan jo godt være at svimmelheten ikke har noe som helst med svangerskapet å gjøre i det hele tatt. Men plagsomt er det nå å nesten besvime på jobb og i bilen (!) til tider. Men det er jo ikke slik hele tiden da, bare i perioder hver dag. Hadde håpet på å kunne jobbe fullt ut til permisjonen, men er ikke fullt så sikker nå nei :-(

Og så er det jo en trøst at ikke så mange her inne har svart: da er det i hvertfall ikke noe typisk symptom på et komplisert svangerskap i det minste. Så babyen i magen har det bra i hvert fall, og skal være i magen min i ca 17 uker til håper jeg.

God natt damer!

Takk for det. Var til JM i dag og hun sa det var gasnske vanlig å være svimmel, men sa også det med å slappe av. Ikke så lett det med full jobb, 2-åring og hund hjemme, men skal prøve. Skal ha ferie i neste uke, men er det like ille etter ferien får jeg spørre pent om en liten sykemelding så jeg får slappet litt av midt på dagen. Har lavt stoffskifte i tillegg, så det kan nok trenges etter hvert som ukene går. Tusen takk for svar.

Klem

Hei hei!

Ser at du har spurt jordmoren din i dag og fått et ok svar.

Tenkte bare å si til deg at jeg har det litt på samme måte. Blodtrykket mitt er ikke lavt ligger på 140/85. Men jeg kjenner det da jeg går i butikker, av og til da jeg kjører bil og om jeg er borte på besøk og blir sittende i samme stilling lenge og det samtidig blir litt varmt og mye prating. Legene og jordmor sier dette ikke er uvanlig. Men det er ubehagelig for meg iallefall.

Jeg har tenkt litt i de baner ei skriver over her at hjertet plutselig raser litt i vei. Merker også om at jeg får litt mye sukker blir jeg svimmel.

Jeg er sykemeldt i 100% pga av blodtrykk og at jeg var/er sliten. Svimmelheten har blitt bedre av det. Så ei sykemelding for deg også er verdt å prøve.

Takk for det Steinbukk. Ubehagelig er det ja, men heldigvis ikke like ille hele tiden. Skummelt med hjerte som raser av gårde, skummelt med alt en ikke kan kontrollere med viljen. Er du langt på vei?

Jeg er mye roligere nå etter praten med JM i går, hun var en dyktig dame. Tre dager på jobb nå før en uke ferie, det skal gå bra. Så får jeg se når jeg kommer tilbake.

Annonse

Hei. mammaen til Andreas!

Jeg er i uke 21. Har vært slik svimmel siden nurket ble laget. Trodde først det var bivirkninger av en hormonmedisin jeg fikk , men den er jo ute av kroppen nå. Tror det kan være hormoner allikevel som er på ferde, fordi jeg er blitt mindre svimmel enn jeg var i de første 12 ukene. Var da sykemeldt fordi jeg ikke kunne kjøre bil.

Jeg velger å tro det ikke er noe farlig, bare ubehagelig. Har nevnt det både for lege og jordmor og en lege på sykehuset, men de "sa ikke noe på det".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...