Gå til innhold

Malt-extrakt - hvor mye?

Anbefalte innlegg

Hei!

Datteren min på 5,5mnd har avføring ca 1 gang i uken.. Da sliter hun noe veldig.. gråter og kniper i rumpa. Da det først kommer ut kommer det i store mengder.. Hun får kun mm og jeg vet at all avføring er normal da.. Men det er vondt å se henne slite sånn.

Har begynt å gi henne malt-extrakt - dupper skjea nedi et par ganger om dagen.. Men er dette for mye/for lite?

Hun er jo litt morsom å da.. syns det er kjempegodt.. Smiler over hele ansiktet når jeg kommer med krukka.. Gaper som bare det.. hehe...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4872613-malt-extrakt-hvor-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeghar lurt littegrann på det samme. Jeg bruker det i grøten, først og fremst for å gjøre den litt bedre... datteren min er 4,5 mnd, og har avføring hver dag, noe som er vanlig når de spiser grøt. Hvis du leser på krukka, så står det at det er mageregulerende. det tolker jeg som at det ikke er noe avføringsmiddel, men bare positivt for å stabilisere tarmene. Når jeg bruker det i grøten, dupper jeg halve t-skjeen oppi, slik at det blir ca en t-skje (plastskje fra avant) to måltider om dagen.

min gutt er 5,5 mnd og får bare mme og grøt. de gangene han har slitt skikkelig med avføringen har jeg hatt oppi ei halv teskje i hver flaske og i grøten, men som regel (dvs. nå) har jeg oppi ei lita teskje i grøten to ganger om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...