Gå til innhold

Mai: tips til fremskynding/modning...?


snart tobarns

Anbefalte innlegg

GÅr inn i uke 38 i dag, tre uker til termin. begynner å få temmelig mye vann i kroppen, og har lyst å bli fferdig snart.

 

Stemmer det at man modnes feks ved å ut å gå, gjøre husarbeid os

v...? eller kan det bare "sette igang" der og da?

 

Noen som har gode tips til å modnes naturlig...?

 

termin 19.mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med modningsakupunktur?

 

Jeg vil bare tilføye at jeg forstår at du syns det er slitsomt, men det beste er om babyn får være der til termin.

Jeg tror også at det er ikke mye vi kan gjøre for å fremskynde en fødsel, den starter når mor og barn er klar for det.

 

Lykke til :) Drikk mye vann og hold beina høyt! Ta deg flere pauser iløpet av dagen der du setter deg neg ned eller enda bedre legger deg ned og hviler deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen planer om å fremskynde slik at jeg føder før baby er klar...derfor ville jeg ikke gått så lnagt som akupunktur...tenkte mer på om man liksom kunne gjøre noe for å bli moden feks ei uke eller to før termin...

 

for å snu på det: kan man utsette fødselen ved å være mye i ro, og lite aktiv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen regnes jo ikke som for tidlig født lenger, og om ei uke så er du jo fullgått.. Har hørt at det skal hjelpe å være aktiv, trapper å sånn. Det jeg har litt troa på er sex, er jo noe i spermen som setter igang modninga. Og med sånne uskyldige tiltak så skjer det ikke noe om babyen og kroppen ikke er klar tror jeg... Har også hørt at lakrisrotte skal hjelpe, men det kan dere vist få litt økt blodtrykk av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så langt som akupunktur??? til å med jordmødrene anbefaler det. Fødselen skal visst nok bli lettere og modningen skjer litt raskere. verken mor eller barn har vondt av det. Ringte på føden og spurte spesielt om det.men man skulle ikke begynne med det før tidligst i uke 37.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modningsakkupunktur er å anbefale! Det beste er å begynne med det rundt uke 37-38. Ved de første behandlingene setter de som regel nåler som skal hjelpe til på modningsprossessen, samt forberede kroppen til en fødsel ved styrking. Det er ikke før en er ved termin at de vil sette nåler som er riefremkallende!

Det med å springe i trapper, ha storrengjøring o.l. er vel en myte, som stort sett bare resulterer i at du blir sliten og bruker opp kreftene før fødselen får satt i gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...