Mamzen Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Det virker som jeg gåt tom for melk hver kveld, ca kl 20. Min 14 dager gamle baby henger da i puppen hele kvelden til ca kl 24 før han sovner. Kl 2-3 har jeg melk igjen. Er det noe jeg kan gjør for å ikke gå tom? har så såre brystvorter at det får jo aldri gro når det blir så mye amming hele kvelden.
Ella Bella Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 Prøv smokk?????? Ikke sikkert han trenger melk HELE tiden??? bare et forslag....
Trollmor72 Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 Hei! Dette høres ut som jeg hadde det på den tiden. Lillegutt hang i puppen hele kvelden, og det virket ikke som om det hjalp og øke heller. Etter omtrent 6 uker kjøpte jeg meg pumpe, og begynte å pumpe hver morgen. Da hadde jeg masse melk nemlig. Det jeg fikk ut ga jeg på flaske om kvelden, sånn rundt kl. 20. Det hjalp umiddelbart. Måtte fremdeles amme en gang til før det ble natt, og som en ekstra bonus begynte han å sove 8-9 timer om natten. Fikk tydeligvis nok mat etter jeg begynte med pumpingen. Vil bare legge til at han sov 5 timer i strekk på natten før dette også, og jeg tror dette er veldig individuelt. Jeg var også plaget av såre brystvorter og dette ga seg et par uker etter jeg begynte å pumpe. Lykke til.
MintCondition Skrevet 26. april 2006 #4 Skrevet 26. april 2006 Sånn holdt snella mi på de to første månedene omtrent Satt med puppen ute hele kvelden. Har ikke annet råd å gi deg enn å drikke masse, slapp av som best du kan, og kjør på! Men jeg har aldri hatt såre brystvorter da, så kanskje lettere å ni-amme da...
Expat Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Du kan sove en dupp på ettermiddagen når baby sover, og drikke mye vann. Det er veldig vanlig at man har mindre på kvelden, det er slik så baby får mer fløtemelk i magen til natten. Pumper du kan du pumpe sluttsupen av superpuppen(?) på morgenkvisten og spare dette til et måltid på kvelden. Prøv Purelan fra apoteket for sårheten din, og kom gjerne til ammedebatten hvis det ikke blir bedre snart!!!
Mamzen Skrevet 26. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2006 Hei igjen og tall for tips! Han får smokk på kvelden, men han blir bare desperat etter noen minutter. Om jeg pumper meg om morgenen vil jeg kanskje ikke få mer melk om kvelden? Da bare utsetter jeg problemet? Men kanskje greit for å få sårene til å gro ja. Angående såre brystvorter har jeg prøvd absolutt alt!! Virkelig alt..Hadde også samme såre brystvorter med førstemann i.
Gjest Skrevet 26. april 2006 #7 Skrevet 26. april 2006 Pumper du en gang eller to på morgnen så vil du øke etterspørselen etter melk. Frys dette ned. Amm hele kvelden hvis du greier det. Så skal du se at du plutselig har masssse melk. Lillegutt her hang i puppen fra omtrent 18.00 til borti 23.00 tiden. Var jeg heldig så rakk jege å gå på do. Det var fryktelig slitsomt. Men jeg begynte å pumpe meg litt på formiddagen, og fryste det ned- eller mannen gav dette på flaske hvis jeg "måtte" ha 5 minutter for meg selv. Og etter en liten stund hadde jeg overflod av melk....reneste kua!!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #8 Skrevet 26. april 2006 Har en gutt på 2 mnd, og har hatt det som deg av og til. Han vil ha mat konstant, og da blir det ganske "tomt" om kvelde. Trodde i begynnelsen det var økedager, men tror det er mye for kosens skyld også. Går flere lange turer med han iløpet av dagen, og lar pappaen ta han endel når han er våken. Smokk er også greit å ha:-) Nå kosespiser han mindre, og jeg har nok melk om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå