Vero76 - 30.11.05 Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Guten min vert 5 mnd neste veke. Han er ganske lei av pupp, et berre når skrubbsvolten. Til gjengjeld er han overmåte interessert i alt eg et og drikk. Han har fått minismakebitar av banan, eple og brødsmular, og det går ned på høgkant, så eg er ikkje redd for at det skal verte vanskeleg å få i han mat. Men korleis sikrar eg at eg ikkje mister mjølka når vi tek til å gi han mat? Kan tenkje meg at han mister det vesle som er att av interesse for puppen når han forstår at der er annan mat å få.
Oscars Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 Min er og 5 mnd, og ikke så interesert i pupp. Får da noe mme. Vi har begynnt med grøt og smaker litt frukt- og grønnsakspurè innimellom. Det er nok delte meninger om hva man gir til babyen og ikke, men jeg tenker; ikke noe med krydder/mye salt, ikke noe med mye sukker elller noe som er så tørt/hardt at det vil sette seg fast i halsen. Vår gutt har ikke fått smake noe av det vi spiser enda, bortsett fra en kokt spagetti han fikk leke med. Passet selvfølgelig på at han ikke svelgte den hel... Det du har latt han få smake til nå høres greit ut. Egentlig kan de smake det meste av frukt og grønnsaker (ikke sitrus el jordbær) men jeg tror jeg ville kokt det først og så finmost det. Det viktigste er, hvis du vil beholde melka, er at du ammer han først, og så gir han smaksprøver. Slik vil han forhåpentligvis drikke mest mulig morsmelk...
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 26. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2006 Takk for svar. Er jo logisk at han må ammast først, det tenkte eg ikkje på. Ikkje heilt klar i toppen, denne mammaen her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå