Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags smaksprøver begynte dere med til middag?

Jenta mi på 6,5mnd spiser grøt en gang om dagen rundt kl 12 å hs sa nå at jeg godt kunne begynne å tilby litt middag på ettermiddagen.

Men så har jeg så dårlig fantasi... begynne med potet kanskje? eller noe andre forslag? grønnsaker? eller det er kanskje ikke middag....

Er like greit å gi middag jeg lager selv istedenfor å kjøpe middagsglass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har variert mellom potet, gulrot, brokkoli, blomkål, kålrot. Så har jeg hatt enten kokt kyllingfilet eller leverpostei i..

Skrevet

Gutten vår liker grøt kjempegodt, men middag har det vist seg at han ikke er like begeistret for. Han er også 6,5 mnd og vi begynte å prøve litt for et par uker siden. Til nå er det girunn ren gulrot med smør som har vært mest suksess. Det er søtlig på smak sånn som både grøt og melk, så det er kanskje greit å begynne med? Så kan du jo tilsette flere ting etterhvert? Jeg koker den og kjører den med stavmikser og tilsetter litt kokevann og smør. Hvis du skal gi potet så anbefaler jeg at du kjøper melne poteter ( ikke kokefaste) og moser med gaffel istedenfor kjøkkenmaskin/stavmikser. Potet blir lett seigt i konsistensen pga stivelsen. Bare ett tips :) Hvis du tilsetter smør eller olje i maten så får de i seg litt mer energi og maten får en litt rundere smak.

Skrevet

Jeg synes det går helt greit når jeg blander alt sammen mtp det med seige poteter. Merker ingenting av det. Men første gangene da frøs jeg ned grønsakene hver for seg, og da var potetene helt ekle.. Men om man moser og fryser ned ferdige porsjoner mener jeg at man kan bruke hurtigmikser. Veldig lettvint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...