Gå til innhold

SEX....- skal man stille opp?

Anbefalte innlegg

Det er nå 5 mnd siden jeg fødte, og jeg har virkelig INGEN sexlyst. Har vel egentlig aldri vært sånn overivrig når det gjelder sex, men nå tenker jeg at jeg godt kunne levd helt uten.

Sambo er snill og omtenksom, men begynner å bli utålmodig. Vi har hatt sex ca 6-7 ganger etter fødselen, men alle gangene har jeg gjort det bare for å "stille opp". I ytterste konsekvens er jeg redd han skal gå fra meg pga at vi aldri har sex.

Synes dere man skal gjøre som jeg har gjort, å stille opp for sex, uten å ha det minste lyst? Eller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4871307-sex-skal-man-stille-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA. Jeg syns det er en del av det å være i ett forhold.

Hvis mannen min hadde holdt tilbake sex over en lengere periode hadde jeg blitt frustrert. Men så vil jeg ha mere sex enn han(har over flere år kommet frem til en løsning vi kan leve med).

Hm... du bør vel bestrebe deg på å få tilbake litt lyst, ja.

Sex er ganske viktig i ett forhold, og det er nok ganske sårende å bli avvist gang på gang. Hadde jeg vært i et forhold hvor det aldri var sex ville jeg følt meg lite atraktiv og fått dårligere selvtillitt.

Kan dere ikke prøve å snakke om det? Det er tross alt ikke så lenge siden dere fikk barn, og for mange tar det tid før lysten kommer tilbake.

Og helt ærlig, hadde mannen min vegret seg for å ha sex med meg over en lang periode ville nok sjansen for å være utro vært større, dessverre...

Ja vi har et kompromiss.

Har forandret seg en del over flere år så vanskelig å skrive alt. Men kan si at vi nå har sex 1-2 ganger i uken. Og nå som vi har barn syns også jeg at det er ok.

Veldig fint å snakke ut om ting og være ærlige mot hverandre om hvordan man føler det.

Annonse

Jeg går også og venter på at lysten skal komme tilbake.. Den er her av og til, men det går desverre fort over igjen..Mannen min er litt lei seg for dette merker jeg, og vi har prata om det. Jeg forklarer at det ikke er pga jeg ikke vil ha han lenger, men tror ikke det har betydning. Han ser bare at jeg ikke vil ha sex liksom.. Huff stakkar..

Jeg "stiller opp" av og til, og gjør det jeg kan for å øke lysten. Vi får bare håpe det kommer etter hvert...

Vi bruker å ha det en gang i helgen og så av og til ellers. I helgen er han uthvilt og det er lettere å gjøre det på for eksempel ettermidagen når babyen sover en lur.

Når det er midt i en uke er det litt mere på sparket.

Selvfølgelig er det litt forutsigbart, men da har man noe å forholde seg til og vi syns det passer for oss begge.

Her var det mange som ser på sex som noe man har krav på i et samliv. Hadde ælig talt ikke "stilt opp" slik du framstiller det, sex er noe man bør være to for å ville, og hvis man krever det slik flere av damene her tydligvis gjør, så er det en turn-off.

Men har faktsik lest noen tråder hvor folk oppfordere til å hoppe i det mer, og sammenligner med feks søvn avler søvn...at sex avler sex. Det er kanskje noe i det, at man må gjenta det litt hvis ikke lysten er der. Men syns for all del det må være noe du selv vil også.

Virkleig merkelig å se at jenter sier de ville vært utro hvis mannen ikke hadde hatt lyst på sex med de. Tror jeg heller ville gått meg selv, istedefor å legge skylden på partneren med en gang...

Jeg har gjort det samme som deg,har haft 0 lyst til sex.

Men tanken om ikke at ha sex i 1 år er ikke fristende,så jeg har haft sex med mannen min for at tilfredsstille han og at få tilbake den gode følesen med at ha sex.

Etter 8 og en halv måned er sexlivet son som det var før :-)

Angrer ikke på at jeg tvang meg selv til at ha sex :-)

Annonse

hæææ? ville aldri i verden stått på kravene mine, og brukt tvang for å få samboeren min til å ha sex med meg!!! Hallooo!! hvis han ikke ville ha sex med meg lenger, hadde det antageligvis vært noe seriøst galt med enten han eller meg.. alle de mennene jeg har vært borti, el hørt om er helt klare for sex når og hvor som helst... Så enten måtte det vært at han ikke syntes jeg var noe å se på lenger, eller så måtte han hatt store prob...

dessuten... sex er viktig i et forhold, kanskje spesielt for menn? Skjønner ikke helt hvordan man helt kan miste all lyst på sex, hvis man elsker vedkommende man er sammen med ønsker man vel å være ekstra nære hverandre??

Glad jeg aldri har hatt prob med lysten, men må understreke at jeg er ikke noe sexdyr som har lyst på sex hver dag, flere ganger om dagen.. men et minstekrav er i hvert fall to-tre ganger i uka, gjerne mer...

Jeg mener at man ikke kan være i et forhold - ønske å leve i sølibat over lang tid - og forvente at partneren også skal ønske å gjøre det!

Sex er et ganske naturlig behov hos mange - ikke bare orgasmen, men også nærheten og bekreftelsen det gir å ha og gi sex!

Jeg hadde blitt kjempe frustrert og lei meg hvis mannen min og jeg ikke hadde hatt sex. Er der bare den som ikke vil ha sex sine behov man skal ta hensyn til?

Men til deg hovedinnlegger - dette er ikke ment som en direkte kritikk av deg! Sikker mange forståelige grunner til at lysten din ikke er på topp akkurat nå. Kos og nærhet er viktig. Trenger jo ikke ha sex for å gi hverandre det! Men tror at for både deg og mannen din sin del er det nok best om dere kan klare å nærme dere hverandres behov. Han ditt, og du hans!

Vi har sex med en gang ungene har lagt seg i 19 tiden.

Venter vi til vi legger oss er vi så slitne. En periode hadde vi knapt sex pga. vi ventet til vi selv gikk å la oss..... gjeeeesp.

Men nå har vi sex flere ganger i uken.

Rett i sengen etter ungene har lagt seg. Er veldig deilig fordi når ungene er lagt slapper en av, i tillegg til at en er "glad" for at ungene endelig er i seng :-)

Takk for oppmuntrende innlegg! Jeg er enig i at nærhet og kos er viktig, og det har jeg absolutt behov for. Vi klemmer, kysser og koser masse, det er selv sexen jeg ikke er lysten på.

Man må vel ha lyst begge to for at sexen skal bli bra, er ganske sikker på at kjæresten min ikke vil at jeg skal gjøre det bare for hans skyld. God tid og opplagthet er viktig også tror jeg.

Men til de som sier at de ville vært utro hvis mannen nektet dem sex, så vil jeg heller påstå at forholdet ikke er så solid.

Det er tross alt en grunn til at jeg ikke er så keen på sex for tiden, og det er at jeg har født, og fått en baby i huset som krever mye energi.

I et godt forhold er det takhøyde og forståelse for dette!

Er sikker på at utroskap ikke er noe fare.

HI

Jeg hadde heller INGEN lyst overhodet i ca 6 mnd etter fødsel......

synes ikke du skal presse deg selv til å ha sex, tenk på alt du har vært igjennom også, da er det plutselig ikke så rart at det er sånn. synes jeg da. Mener du bare skal ta tida til hjelp, lysten kommer tilbake, og prate med sambo din sånn at han kan forstå og smøre seg med enda litt tålmodighet. Jeg synes faktisk det bare skulle mangle, men jeg er også enig i at sex er veldig viktig i et forhold. Skulle det gå veldig lang tid, så kan dere jo vurdere å snakke med noen andre om det kanskje :)

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...