Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 4,5 mnd har siste uka voknet med "skitbleie" om morran.

Hun har nå blitt rød på stumpem.

Smører masse zink på ved bleieskift, og har oftebleieskift igjennom dagen, hver 2-3 time.

Men hva smøre stumpen med om kvelden, når hun skal ligge med bleien i mange mange timer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker inotyol salve på vesla mi nå hun er sår. Denne salva tar såre stumper på et blunk. Du får kjøpt den på apoteket.

Skrevet

Rikshospitalets barnesalve synes jeg fungerer bra. + evt bruke hårtørrer en periode for å få stumpen helt tørr....

Skrevet

Det jeg synts virket best var potetmel.... fikk dette tipset når tulla hadde blitt nesten et år. (før det brukte jeg løveapotekets barnesalve) Dryss litt potet mel på sår stump, pass på at det ikke blir klumper. Stumpen er ikke rød og sår ved neste bleieskift. Funket veldig bra for oss.

Skrevet

Ville ikkje brukt så mykje zink.eller ikkje zink i heile tatt.

Eg har brukt baby sebamed stellesalve. den kan også brukes på tørr hud i ansikt,hender og kropp.

Her og vokner litle gutt med bleia full. har blitt litt sår.

det som har hjelpt mest er Aloe vera. merket heiter Dermanord,det er eit svenskt merke.

har mange bra produkter. er ein mor og barn serie. kan sjå på nett sida om du vil www.dermanord.se

litt rekalme. men eg har kjøpt fleire produkter av dette merket og er veldig fornøyd.

Skrevet

Vi har smørt med BabySebaMed Spesialkrem fra Apoteket.

Prøvde først zink salven fra Volare men hun var like rød i 3 dager. Så gikk vi over til denne, samme kveld var hun mye bedre!!! Er hun litt rød smører vi med en gang og det blir borte til neste skift

Skrevet

Jenta vår har en bæsjeperiode og jeg lar henne lufte kjempe godt og smører på baby olje slik at det er ett beskyttende lag på stumpen,det har funket veldig bra og hun er ikke blitt sår enda hun bæsjer hver time!

Skrevet

Takker for gode råd.

Skal prøve det meste.

Men hva med å bruke feks god gammeldags kløvervaselig på stumpen ved kvelds stellet, som forebygging, slik at ikke den avføringa som kommer om natta kommer heilt inn på huden.......

Noen med erfaring med vaselin?

-Det var bare en tanke.

Skrevet

Jeg anbefaler Calendula- salve fra Weleda. Den er kjempegod!!! Her har det ikke vært noen problemer siden prinsen ble født, og nå er han 7,5 mnd...

Fåes kjøpt på helsekost og på helios-butikker.

Skrevet

Hvis du ammer, kan du smøre på mm og la det tørke. Pluss godt med lufting. Er hun veldig sår, ville jeg på kvelden brukt noe som la seg som en hinne på huden, siden hun bæsjer på natta. Da får huden tid til å lege seg noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...