Gå til innhold

Når merket dere

Anbefalte innlegg

at det var noe galt/annerledes med barnet deres? Jeg har en gutt på syv uker (født tre uker for tidlig). Gutten sover fremdeles ekstremt mye. Han smiler lite og det er vanskelig å få blikk-kontakt med ham. Han foretrekker å stirre lenge på ting (framfor mamma's ansikt,) og ser utelukkende mot den ene siden. Hvis jeg snur ham, finner han noe annet å se på. Legen ville etter seksukerskontrollen se ham på nytt om to uker. Jeg var ikke bekymret før hun sa dette, men nå begynner jeg å bli mer og mer bekymret!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4871038-n%C3%A5r-merket-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Små barn utvikler seg veldig forskjellig, synes ikke du skal uroe deg unødig. Noen barn sover ekstremt mye, andre ikke. Selv var jeg en sav supersoverne, og jeg er helt frisk. Mulig at han henger litt etter i og med at han er litt prematur, men det tar de som regel igjen i løpet av det første året.

Greit å få god oppfølging, men jeg tror at barnet må bli rundt et halvt år før man kan se noe tydelig.

Lykke til uansett, og husk at de fleste barn er friske.

hei,hei:)

skjønner at du er bekymret,har hatt mine bekymrede stunder jeg og..

er vel slik vi mammaer er tenker jeg..fødte en gutt 3 uker før termin jeg og,han var 2200gr..og han SOV!hehe..hele tiden..jeg sleit med å amme han for at han sov så mye,så ble flaske barn til slutt her.(da kunne han sove,og melken rant i munnen hans)hehe.. var på kontroll på helsestasjonen og da hadde vi heller ikke blikk kontakt og han smilte ikke,men det kom!! å det gjør det sikkert til deg og..trege/sene kan de være,men det viktigste er at det kommer,uansett om de er 1dag eller 4 mnd! lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...