Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Så du hadde svart meg på innlegget om bading. Vi bruker ikke A-creme. Vet mange sverger til denne kremen, men den inneholder peanøttolje, det unngår vi siden hun har mange matvareallergier. Vil ikke utsette henne for unødvendige allergener. I tillegg inneholder den jo mye A-vitamin. Huden er jo som en svamp, og når vi smører Johanne to ganger for dag med fuktighetskrem ville det blitt alt for mye A-vitamin for en så liten kropp. Den kan jo være grei å bruke til de som ikke har problemhud og dermed ikke trenger å smøre seg så ofte.

Her funker Apobase oily creme bra. Den er relativt billig og drøy i bruk. Kan kjøpes i store bokser bak disk på apotek. Man må nesten bare prøve seg frem for å se hvilken krem som passer for dere, alle er jo forskjellige. Jeg synes i alle fall det er best å velge en mest nøytral krem til en atopiker siden huden smøres mye på de små. Da må man være litt kritisk til innholdsstoffene i kremene synes jeg. Noen eksembarn klør mer av de feteste fuktighetskremene, da er apobase lotion et bedre alternativ.

Andre gode kremer er: Ceridal (ved ekstremt tørr hud) Decubal, Locobase (repair ved ekstrem tørr hud) Hth-lotion (inneholder mye karbamid)

Det viktigste i eksembehandling er å holde huden så fuktig som mulig, da må man smøre ofte. Overskudde setter seg ofte i klærne og i sengklærne, så det er viktig å bytte underklær hver dag og skifte på sengen en gang i uken. Fuktighetskrem i klærne gjør slik at huden ikke får puste.

Dette ble visst langt :-)

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker heller ikke a-creme, bruker decubal i ansiktet når hun er tørr.

Men jeg måtte bare få spytt inn at jeg syns den locobase repair er skikkelig bra! jenta mi var så tørr, grenset til eksem, og med den ble det bra etter noen få smøinger:) så den anbefales.

er dyr, men meget drøy i bruk, og skikkelig feit!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...