Gå til innhold

Juni: Melk, en fortsettelse...

Myra

Anbefalte innlegg

Det at man får så forskjellige svar er vel fordi det ikke finnes noen fasit svar. Jeg vil gi han ekstra lett som har ekstra D vitamin. Men det jeg lurer på, hvor lenge skal man varme melka og hvor lenge vil dere gi den på flaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke varme melka i det hele tatt - like greit å kjøre på med kald melk med det samme - i alle fall min gutt er jo vant med kaldt vann fra før. Jeg kommer til å gi den på tutekopp i starten for å gå over på vanlig glass etterhvert (kommer mer an på hvor mye søl jeg orker egentlig...).

Ekstra lett med D vitamin er sikkert kjempefint det. Og lettmelk også. Min magefølelse sier at det kan være greit å unngå ytterpunktene skummetmelk (veldig lite fett) og h-melk (veldig mye fett). Men det gjør vel ikke så stor skade hva man begynner med uansett egentlig tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tsjekkia er det vanlig å begynne med helmelk, men da regner de med at det er gitt istf mm eller mme --da skal det være hel siden barnet trenger mer energi --ikke mine ord da... her sa barnepleieren til meg at det er best å begynne med lett..... :)

Ang flaske --vi gir ikke flaske i det hele tatt, nå er det tutekopp.

Ang oppvarming vet jeg ikke! ----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Var på 10 mnd kontroll mandag og da spurte jeg om hvilken type melk som vi kan gi. Fikk beskjed at jeg kunne gi det samme som vi drikker. Vi drikker skummet melk og det var greit iflg. helsesøster. Vil vel heller personlig gi ekstra lett melk m D vitamin eller lett melk. Melken kan gis kald. Fikk beskjed å ikke gi ku melk før hun var 1 år da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke varme melka nå som de er blitt så store. Her i huset varierer vi om vi bruker flaske eller kopp. Blitt flinkere til å bruke kopp denne gangen da vi sleit med å kutte ut flaska til vårt eldste barn. Vil ikke det skal gjenta seg.. Hun sluttet ikke før lillebroren kom til verden - var da 2 år. Ville ha den lengre, men da sa vi stopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...