Gå til innhold

god morgen =) eller god natt?? SKIFTARBEID

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gjørdet også :-) Syns det er helt greit å jobbe på natt jeg! Noen ganger så drar jeg rett på en annen jobb rett etter! Dvs at jeg jobber fra 22 om kvelden til 15 dagen etter :) Da er det godt å komme hjem å sove :-) Blir vel ikke så lenge jeg klare akkorat det, kjenner det begynner å bi tungt nå, er 21+5

Jeg ble fritatt fra nattskift etter en nattevakt, klarte nesten ikke holde meg våken, sovnet nesten flere ganger på vei hjem(har en time å kjøre), ble kvalm og svimmel. Har slitt med nattevakter før jeg ble gravid også, så jeg ble heldigvis fritatt.Er 40% sykemeldt, men får andre vakter isteden for nattevakter. Deilig å slippe dem også:)

Jeg jobber full turnus og har ikke problemer med det. Ingen lege har heller spurt om jeg jobber skift selvom jeg jobber på sykehus. Så da går jeg ut i fra at det ikke skader barnet. Uansett er ikke nattearbeid sunt for noen. Da håper jeg at man bare må kjenne på seg selv om det fungerer. Flere har spurt om det er bra for meg å gå full turuns i gravid tilstand. Blir litt bemymra når andre bekymrer seg...

Annonse

det er nok sant DANE, og er glad for at det er bare meg nå. tror ikke det blir mye nattarbeid med nestemann i magen.. syns forsåvidt at det går helt fint med skifgang selv om jeg er gravid. med blir deilig å slippe nattarbeid når den tid kommer. tror det er fra 5 måned eller noe....

Heisann. Då eg las dette måtte eg berre fortelle det min bedriftslege fortalde meg; nattarbeid FRARÅDES gravide fordi det kan føre til for tidlig fødsel og små babyer. Fikk ikkje lov av legen å jobbe natt, så sånn var det med den saken sa ho:-) . Trur og det er lurt å ta det litt med ro under svangerskapet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...