Gå til innhold

Kvalm, kaldsvette, å ekkel i kroppen når jeg står lenge oppreist!!

Anbefalte innlegg

Noen andre som har det sånn??

I dag støvsugde jeg her å måtte bare sette meg ned, samme var om lørdagen når vi var på bakkeløp..!! Skjønner ikke hva det går av meg!! Blir lixom så kvalm, å ekkel i kroppen lixom litt nummen på en måte!!

Noen andre som har det sånn, å vet hva det kommer av??!

Fortsetter under...

Så rart, jeg kjenner meg godt igjen!! Jeg får det sånn av og til, og nesten alltid om morgenen når jeg står og tar på meg mascara. Jeg står da oppreist, med armen opp og kjenner at jeg blir kvalm, klam og skikkelig uvel. Må alltid sette meg ned i noen minutter før det går over. Aner ikke hvorfor, men det har sikkert noe med blodtrykk eller noe sånt å gjøre. Så er jeg alltid veldig sulten om morgenen, trøtt (selvfølgelig) så kroppen er vel bare rett og slett i litt i ubalanse?!

Opplevde akkurat det samme - besvimte, rett og slett. Kom inn her for å se om andre hadde samme problem, hører egentlig til på 1.tri i et par uker til (er 11 idag).

"Fint" å høre at det ikke bare er meg - jeg ble ordentlig bekymret, for det var så ekkelt. Håper det går over for din del!

En venninne tipset om å bevege meg litt ganske ofte, siden jeg har stillesittende jobb. Er visst ikke uvanlig å bli svimmel ... men plagsomt.

helt vanlig...for meg i hvertfall! Har det ofte, og litt oftere nå som jeg er gravid. er sannsynligvis blodtrykksfall, og kan være tegn på lavt blodtrykk. veldig vanlig å få dette når man er gravid!

det er ikke farlig - det er lurt å sette seg ned og vente til det går over, ellers kan man besvime slik som noen her forteller. lurt å bevege seg litt, og ikke reise seg opp for raskt. ta det rolig!

Annonse

Jeg har det også slik, og pussig -Men formen er ofte fin, helt til jeg skal konse foran speilet og ta på meg mascara:o) Så det var ei annen også som hadde den i den situasjonen. Ellers er det intet mønster i når det skjer, men jeg får i tillegg akkurat som litt "uklart" syn. Ekkelt ja!

Jeg også har det sånn om morran i dusjen, bare da, ikke hvis jeg dusjer på ettermiddagen eller hvis jeg ikke dusjer på morran. Kjempeekkelt - må åpne døra for å få ordentlig luft og må sette meg ned på gulvet og av og til legge meg nedpå etterpå. Jeg kan også få det slik når jeg blir sulten. Jeg blir kjempefort kjempesulten og blir helt desperat etter mat, og begynner å skjelve i kroppen hvis jeg ikke får spist noe.

Hei! Jeg også har opplevd noe lignende.. Men det var når jeg satt, vi var på "vårkonsert" med kor og korps o.l. Og når jeg skulle sitte og se på de, så bare følte jeg at jeg skulle bikke av stolen hele tiden, var skikkelig klam og ekkel. Men har ikke opplevd det ellers, så jeg vet ikke hva det kom av...

Jeg var i banken her om dagen og opplevde det samme. måtte bare si til dama bak skranken at jeg måtte gå ut en tur. Hun var snill og ventet på meg til jeg kom inn igjen. Kvalm, svimmel, kaldsvettet også kjentes det ut som dyngdekraften var dobbelt så sterk. Kjentes liksom ut som ansiktet ble dratt nedover:)

Kanskje jernlagrene dine ikke er helt på topp??? Har også blitt fortere svimmel i det siste. I dag fikk jeg beskjed av legen om å begynne med jern tilskudd, så kanskje det har en sammenheng??

Men det er selvfølgelig viktig å spise og drikke nok!

Annonse

Jeg har også hatt dager nå som jeg har følt meg kvalm og ekkel i kroppen. Har også hatt lavt blodtrykk, men hadde steget bra sist jeg var på kontroll. Men uansett er det ganske ubehagelig og får følelse av at noe er som det ikke skal være. Derfor er det betryggende å lese at flere har det slik, for da er det jo normalt;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...