Gå til innhold

har jenta vår kolikk??

Anbefalte innlegg

er så sliten nå!!

denne uka har jenta vår på 6 uker gråtet veldig mye.og går ikke å trøste henne.

uansett hva jeg gjør.

hun kan ikke ligge rolig alene mer en noen sek før hun ynker seg .blir noen ganger rød i ansiktet og skriker.ikke gråter.men skriker!!

alt er bra ellers.nok mat og tørr bleie.alt men hun skriker uansett.

hvordan merker man at det er kolikk og ikke bare vanlig luftplager.

hun skriker mest på kvelden,nesten til samme tid hvær dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4870627-har-jenta-v%C3%A5r-kolikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff..

jeg synes så synd på henne:(

hun sover heldigvis på natta.

men skrikingen starter omtrent samme tid på ettermiddagen.

hvordan var gutten din?

noen tips?

hva gjorde dere?ventet dere bare til han var 3 måneder eller gikk dere til behandling?

hei. vi var hos kiropraktor 6 ganger, tok i tilegg akupunktur, fotsoneterapi, minofom, sukkervann, kamillete OSV. men ingen ting hjalp. han hylte mer eller mindre i 4 mnd..... begynte med velling ved 3mnd alder. det gjorde det litt bedre.... kjempe tøff tid

Uff foeler med deg. Her er jenta mi snart 11 uker og vi sliter fortsatt med litt kolikk. Det er ikke saa mange raad jeg kan gi deg dessverre, men her har du noen=)

- Proev og drikk amme te dersom du ammer siden den inneholder fennikel og det skal lindre luftsmerter.

- Se godt etter hva du spiser. Kanskje kutte ut melkeprodukter og se om det blir bedre. Eventuelt ta eliminerings prosessen hvor du tar ut alt av kosten og saa introduserer igjen forsiktig.

-Bruk baere sele eller Baby Bjorn og gjerne gjoer husarbeid slik. Proev stoevsugeren mens barnet er i selen - vesla mi sovner. Noen proever og ha paa ovns vifte, og baerer barnet under.

-Sukkervann kan hjelpe eller miniform

-Du maa nok soeke etter dette paa internet, men google Gripe Water Merket er Baby's bliss. Helt naturlig "vann" som inneholder ingefaer og fenikkel som kan gis til barnet. Men tror ammete ville vaere omtrent det samme.

-Kjoer tur i bilen, eller gaa tur med vogn

Kle av og se om barnet vil ligge litt naken

-Gi bad

-Masser magen og "pump" beina for saa aa presse dem litt mot magen.

Det er noen raad ihvertfall. Dessverre saa er alle barn forskjellige her, og liker forskjellige ting saa du maa nok bare proeve deg frem.

Masse lykke til og haaper det gaar over snart=)

Klemmer fra

Annonse

• 1 måned senere...

Husk å være veldig forsiktig med å gi babyer urter, det kan være sterke saker. Ammete inneholder ofte fennikel og karve, og begge disse er så vidt jeg vet litt for sterke for babymager. Men karve er utrolig bra mot luftplager! Spis masse karve selv, så går den over i melken og gjør underverker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...