Gå til innhold

var hos lgen med gutten min i dag.. (samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

sytes han har spist så lite i det siste. vil liksom ikke ha puppen. så det ender opp med at jeg må gi flaske. han blir sint hvis jeg prøver å gi puppen. han tar den, men da suger han bare en bitte liten stund også vil han ikke ha mere.

siden han ble født har han tisset seg ut hver natt fordi bleia blir for full. jeg begynte da å skifte på han midt på natten for å unngå å måte skifte hele han og senga.

etter at han begynte å spise så lite trenger jeg ikke skifte om natten lengere. egentlig holder det nesten med en bleie hele dagen så lenge han ikke bæsjer på seg. den blir ikke full av tiss lengere. er det fordi han ikke spiser så mye mere at han da ikke tisser noe serlig?

bæsjen hans er også blitt forandret. han bæsjer ikke hver dag lengere. og når han først gjør det er den grønn aktig seig og lukter utrolig vondt. han har også begynt å prompe noen forferdelige prumper. orker nesten ikke være i samme rom da han har sluppet en. hehe. er dette normalt? av denne bæsjen får han noe røde utslett greier. det går bort igjen etter en dag da han har vært uten bæsj da.

men han virker ikke syk. han smiler, ler og skravler hele dagen. likevel syntes jeg det kansje var greit med en skjekk. er jo ikke bra at han ikke spiser og tisser noe serlig vel?? ringte da legen i dag og fikk komme dit. dette har pågått i ca 2 uker nå.

legen tok guten min på fanget og så på han. nei han er ikke syk sa han. han sitter og titter og følger med og hvis han ikke virker slapp, tørr i huden og slikt er han ikke syk. nei da dette er ikke noe å tenke på.

jeg sa at jeg blander flakse til han 160ml han drikker noen ganger bare halve. i sta drakk han fra 160ml og ned til 90ml det er jo ikke akkurat mye. han spiser ofte bare 3 ganger på en dag. legen sa jeg ikke skule henge med opp i hvor mye av flakse han fikk i seg eller hva han får i seg. det står bare mål på pakka som man skal følge for at de ihvertfall ikke skal bli unndernært, om han ikke spiser alt gjør ikke noe.

ja vel tenkte jeg. jeg har ammet helt til nå, men siden han ikke vil ha noe serlig har jeg prøvd litt med flakse sånn at jeg ser hvor mye han spiser, men legen sa det skulle jeg ikke stresse med.

hva skal jeg gjøre da. fortsette og amme så får han spise bare det han selv føler for. eller burde jeg gi flakse sånn at jeg er sikker på at han får i seg mer? burde jeg ringt helsesøster i morra? dete som gir flaske. hvor mange ganger om dagen spiser babyen deres? det er vel ikke oemalt dette. har drivi å pumpa meg for å ikke miste melka. skal jeg fortsette med det eller hva gjør jeg? gutten min er 4,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte har babyane ein slik "fase" der dei ikkje vil ha pupp. Guten vår blei uinteressert i puppen då han var rundt 5,5mnd men det bedra seg etter ei stund.

Har du sjekka om babyen din legg på seg som han skal? Dette har jo pågått lenge nok til at du bør kunne sjå om vekta følger same kurve som tidlegare. Eg ville nok tatt ein tur på helsestasjonen for veiing og kanskje ein prat med helsesøster.

Det kan hende at det heile "løsnar" viss du ikkje tilbyr annan mat enn pupp. Når han først får flaske finn han kanskje ut at det er mykje mindre arbeid med enn puppen, og så gidd han ikkje amme lenger. Viss du er usikker på kor mykje melk han får i seg (er jo vanskelig å vite når ein ammar) kan du pumpe og gje han på flaske, då har du litt meir kontrollen + at du held produksjonen din oppe, slik som du seier over her. Men då får du igjen det problemet med at flaske er veldig lettvindt for han i forhold til pupp.

Det at han ikkje tissar gjennom bleia om natta lenger treng ikkje bety at han får for lite væske, guten vår få 7 mnd har berre tissa gjennom ein gong i heile sitt liv. Men det bør jo vere nokre våte bleier i løpet av døgnet.

Eg trur eg ville ha prøvd å amme og amme og amme. Tilby puppen *ofte* også om natta. Då guten vår ikkje var noko særleg interessert klarte eg å "lure i han" ein god del rett før han sovna/i halvsøvne. Eg la meg ned med han kvar gong han skulle sove om dagen, for då tok han ofte puppen for å få litt kos.

Og så ville eg nok som sagt tatt ein tur på helsestasjonen for veiing og litt prat. Nevn både ammeproblemene og det med at bleiene ikkje er særlig våte lenger.

Lykke til vidare og god bedring til guten din.

Skrevet

Hva om du gir han litt tynn grøt. Og fortsetter å amme. Da vet du at han får i seg noe. Og det kan jo hende at han får igjen matlysta vis han får en litt annen smak. Jenta mi var skikklig matlei, men etter at vi begynnte med mat har hun kommet seg fælt. Nå spiser hun alt man putter i henne, tilog med melk (mme). Hver gang jeg prøvde å gi henne en flaske kom hun med en underlig gryntelyd og ville ikke ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...