Gå til innhold

Er dette for lite amming?

Anbefalte innlegg

Gutten min er 3 måneder og han ammes ca 7 ganger i døgnet, 1 gang er om natten (tidlig morgen ca 4-5 tiden). Han tar bare det ene brystet da han spiser, så da tømmer han som regel bare hver pupp 3 ganger.

Er dette for lite?

Syns det virker som jeg har for lite melk, han tømmer det kjemperaskt og virker ikke "mett" på en måte.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4867736-er-dette-for-lite-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min pode er også 3 mnd, men ammer nok oftere en det, men han er litt "borskjemt" med pupp nesten hver time.

Det at han tømmer raskere kan bare være at han har en bedre sugetekikk nå en før. Min også er ferdig fort. Brukte lenger tid før.

Hvis du er i tvil kan du jo kanskje følge litt med på vekta hans? Hvis du legger han til oftere (ca annehver time) vil melkemengden din øke i løpet av 2-3 dager.

Pass på at du drikker masse. Jeg bomma på det.. fikk lite melk fordi jeg tilførte kroppen for lite væske. Nå drikker jeg minst 11/2 liter vann hver dag, i tillegg til annet drikke.

Fem våte papirbleier per døgn tilsier nok melk til baby. Du får kanskje litt mer pågang de neste ukene (vanlig med økedager ved 3mnd), da er det heldig for deg å tilby litt fra den andre også, så øker du enkelt. Spreng hadde jeg sjelden etter de første månedene, og ved tre måneder var de evindelige ammingsene kuttet ned til totalt mindre enn ti minutter når begge sider ble diet. Han høres ut som om han har lært seg å bli riktig mett, ikke stappmett, dette er et veldig heldig mønster som hjelper ham mot fedme i voksen alder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...