Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #1 Skrevet 25. april 2006 jeg fødte en skjønn gutt for 3 måneder siden, 11 uker etter fødselen sa det pang, begynnte drømme masse rart, noen mistet ungen min i gulvet, en gjorde det med vilje, holde på å bli gal, har allerede vært å snakket med helsesøster som hjalp meg litt, men føle at jeg treng noen timer til med henne....har sittet MYE inne hjemme, når lille mann sover så kommer jo tankene frem....noen som har hatt noe sånt..?????
Makka Pakka Skrevet 25. april 2006 #2 Skrevet 25. april 2006 Nei jeg har ikke hatt slike drømmer men skjønner at det må være fælt. Håper noen andre kan hjelpe deg. Trøstehilsen fra meg..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #3 Skrevet 25. april 2006 JA! Og jeg tror det er helt normalt... Jeg tror vi bearbeider bekymringene våre ved å drømme sånne drømmer. Det er sunt - om det ikke blir helt sykelig mye og veldig vondt og marerittaktig da. Jeg og hadde en periode etter fødselen hvor jeg drømte mye om at ting skjedde med barnet mitt. Og jeg ikke kunne gjøre noe med det. De vondeste følelsene kom når det var MIN "skyld". Drømte at jeg falt i den lange bratte steintrappen ved huset vårt, landet oppå den lille skjøre gutten min... Drømte at jeg snublet med han i trappa inne, eller med han i bæreselen ute, at jeg skled på isen med han i armene, og mistet han i flisene på badet... MASSE worst-case-scenarios... Av og til "stakk" det i meg i våken tilstand og! En slags "tenk om" følelse - om du forstår... Grøss... Det er nok beskyttelsesinstinktet vårt som trer inn, og i en periode etter fødsel er en kanskje mer sårbar og lettbeveget enn ellers. Da blir det hele forsterket. Hormonene rir i kroppen og alt er nytt. Ikke rart vi reagerer med bekymring! Mye går over, det lover jeg. Men den "gode" omsorgsfølelsen vil alltid være der. Heldigvis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå