Gå til innhold

hva gjør jeg galt????

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så lei meg nå.hva gjør jeg galt???!

jenta mi på 6 uker har ikke vært annet en grinete idag.hun sovner men vokner av vær minste lyd og da starter hun og gråte med en gang.dette går hele dagen...ingen ro å få...

og da jeg skal amme henne er hun grinete og sliter og drar i puppen,får ikke ordentlig tak uansett hvor mye jeg prøver å hjelpe til.

skjønner ikke helt for prøvd alt men hun er grinete forde.

bleie,mat.kos.teppe rindt henne.sett etter om hun er for kald eller varm..fått henne til å rape.brukt minifom..

er babyene deres veldig grinete visse dager?

er hun bare trøtt tro?sover jo nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte er det økedøgn rundt 6-ukersalderen. Det kan ikke være det da?

Skrevet

Så lenge du er sikker på at ho ikkje er trøtt eller for varm eller for kald eller sulten eller har vondt nokon plass (kan jo umulig vere *sikker*, men ein kan bli nesten sikker) har du nok gjort alt du kan. Då blir det beste/einaste rådet eg har til deg å gje jenta mykje kos og oppmerksomhet. Bær ho rundt med deg, og la ho sove på fanget ditt om ho ikkje får til å sove i senga. La ho ligge ved puppen så ofte som ho ønsker det (i tilfelle du treng å auke melkeproduksjonen din).

Babyar (som alle oss andre) har og dagar der dei er generelt utilpass og sutrete utan at det treng å vere noko gale. For øvrig kan f.eks. eit aldri så lite snev av ein forkjølelse vere nok til at babyen blir ukomfortabel og sutrete.

Sannsynlegvis kjem du til å oppleve mange slike dagar (men sjeldan så mange i strekk) i løpet av det neste året. Klart ein føler seg litt hjelpelaus, men du kan trøste deg med at vi alle har det sånn innimellom.

Skrevet

Ranveig R har mye klokt å si. Av og til er det bare slik. Noen dager kan være bedre enn andre. Hun er ny i verden og det er ikke alltid like lett det heller. Bare vær tålmodig og gjør det beste du kan som mamma. Om 2 måneder har dere lært hverandre mer å kjenne og ting vil bli litt lettere. Det vil alltid oppstå spørsmål og usikkerhet, men prøv å ta det med ro og kos deg med lille babyen. Vi voksne har også dager der ikke alt er like lett.

Gratulerer med den lille jenta di. Ikke vær lei deg. I morgen er en ny dag og da er ting sikkert mye bedre :)

Skrevet

tusen takk for svar.

ja det kan være at det bare er slike dager men har vært så mange av de i det siste.

tror ikke jeg har økedager(tenkte på det selv)for når jeg pumper meg kommer det masse melk.

men hun er konstant sulten da..

hmmm

Skrevet

Noen dager er sånn! Og noen ganger finner man en årsak, andre ganger ikke. Bare gjør så godt du kan, det er det eneste man kan gjøre! Så er det sikkert bedre i morgen eller neste uke!

Skrevet

Ikke sikkert hun er sulten hver gang, men når de er så små er det vanlig å amme hver 2. time eller så.. Alt hun vet er mamma og melk og puppene dine og det beste hun vet er nok å ligge inntil deg å kose :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...