Gå til innhold

Kortarmet ullbody?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner noen til om det finnes kortarmet ullbody, evt singlet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trur Helios og helsekostbutikkane har slike bodyar. Nøstebarn har oppskrift på singlet, om ikkje anna

Skrevet

Innbiller meg at jeg så noen på Cubus, men er ikke helt sikker...

Skrevet

Viss du har eit par strikkepinner og kan strikke to rette og to vrange er det ikkje meir som skal til for å strikke ullsinglet/-trøye etter Nøstebarn si oppskrift. Guten vår har eit par trøyer i lanolinhaldig ull, og har brukt dei *konstant* sidan han vart fødd i september (dei er kjempeelastiske!). Dei gjer at han alltid er varm og tørr på brystet, sjølv om bodyen han har utanpå skulle bli litt fuktig.

Skrevet

Unnskyld meg, men du har vel ikke tenkt å dra på ungen kortermet ullbody nå!? Kunne du tenke deg å fyke rundt med ullgenser i 10-15 varmegrader...?

Skrevet

Nå er det jo sånn at ull puster og kan brukes både sommer som vinter, ungen blir aldri våt av svette i ullbody, det er vel heller ikke snakk om tjukk ullgenser, ullbodyene er vel som regel ganske tynne... Ihvertfall de jeg har!

Skrevet

Nemlig. :-) Som jeg skulle sagt det selv.

...hovedinnlegger.

Skrevet

Jovisst!

Bruker gjerne ullundertrøye heile året sjølv eg. Ull er det materialet som regulerer temperaturen best, og isolerar kjempefint både i kaldt og varmt vér.

La meg trekke ein parallell til ein termos... Alle har prøvd å ha varm drikke på ein termos, og den held seg varm i time etter time. Men færre er det vel som har prøvd det motsette; å bruke termosen til å oppbevare isklumpar i. Det fungerar supert ;o)

Konklusjonen er at ull isolerer, og at det å isolere betyr ikkje nødvendigvis det same som å halde noko varmt.

Skrevet

Prøv forresten *tynne* ullsokkar i joggeskoene på ein varm dag i staden for bomullsokkar. Du vil garantert bli mindre svett/klam - tips frå sportsbutikken.

Skrevet

Bruker ullbody på jenta mi enda jeg og, de er tynne jo, er ikke som om man knør på en tjukk ullgenser utenpå en bomullsbody og en anna genser f.eks ;)

Har ullbodyer fra Troll, de er supergode og passe varme. Hun er aldri klam eller svett ihvertfall.

Skrevet

Hvis ullbody er så fantastiske som man skal ha det til syns jeg det er rart at gutten min fikk varmeutslett på ryggen etter å ha hatt på seg ullbody og bommullsgenser i vinter... ser ikke vitsen i å kle på de små så mye! Nå for tiden har klumpen på seg body og bukse inne... Vindjakke og lue om vi skal ut... Jeg bruker tynne ullsokker på ham når vi skal ut men der er fordi han er som meg... Iskald på føttene uansett...

Skrevet

Sønnen min er forresten aldri verken klam, svett eller kald, og vi bruker kun standard bommullsklær... Vi brukte ullbody og ullbukse når han sov ute i vinter, men de klærne tok vi av med en gang han ble tatt inn...

Skrevet

Eg har ikkje behov for å påtvinge andre mitt syn på noko som helst, eg prøvde berre å forklare kvifor vi gjer ting slik som vi gjer - sidan du spurde. Det er fint at du har funne eit system som fungerar for deg og din baby. Eg og min baby har vårt system.

Skrevet

Ingen som tvinger deg til å bruke ull på babyen din, vi gjør da alle som vi vil, gjør vi ikke? Din baby fikk varmeutslett av ull, min har ikke fått det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...