Gå til innhold

I morra blir det kluss med våre rutiner..........tips....

Anbefalte innlegg

Her i huset har vi svært faste rutiner. Siden vi begynte med det for 3 mnd siden har vi ikke viket fra leggerutina.

Dvs, bading fra 18 til 18:30

Mat 18:30

Så ca 19:00 i seng.

Sånn ca iallefall, pluss minus.

Men i morra MÅ jeg ut til bestemor.

Må være der ca kl 16.

det er 45 minutter unna.

Skjønner vi rekker ikke hjem til badinga. Men det er jo ikke så nøye heller.

Men hva med legginga...

Jeg kan dra derrifra sånn halv sju..........men da sovner hu vel i bilen....lurer på om jeg får henne i seng når vi kommer hjem da....

Men er det lurest å ta med pysjen til bestemor, og stelle henne for natta, og fi mat FØR vi kjører, slik at vi bare kan kjøre heim og rett i seng.

Eller er det best å kjøre hjem, og ta de faste rutinene her heime, selv om det betyr badiong og i seng litt senere?

Gjør vi det holder vi iallefall på rutina.

Dumt å være så rutineprega, men etter en tøff kolikkstart, så er jeg redd for å rokke ved rytmen.........

Men jeg MÅ av private grunner utover dit i morra, kl 16.......

Noen med gode tips og råd?

Fortsetter under...

Forstår godt at du vil ha faste rutiner etter en kolikkstart. Har vært der selv. Mitt råd er å ta kveldstellet hos Bestemor og la barnet ditt sovne i bilen. Da kan du bare bære h*n rett i seng. Gjør sikkert ikke noe at du ikke tar badet i morgen.

jeg ville gjort som du foreslår selv,altså gi mat og stelle før du reiser derifral . man må kunne være litt fleksible for å ha et .sosialt liv utenom. Jeg gjør alltid slik hvis vi er borte og det funker bra. Er ikke alltid hun sovner en gang men da er hun jo klar til legging. Tror det heller kan bli kluss hvis hun sovner i bilen og må vekkes hjemme for mat og stell. Prøv så ser du.. Lykke til

Spørs hvor vrang hun er på rutiner.

Jeg kan klusse med rutiene til jenta mi innimellom uten at det blir rabalder. Det er vis jeg(som deg) må en plass av private grunner å ikke har mulighet til å være hjemme i riktig tid.

Men om du ikke vil ta sjansen på å legge henne senere så hadde jeg gjort som de andre over her...stellet henne der borte å gi henne mat å så heller kjøre hjem å rett i seng.

For om du drøyer stellet og legginga så kan det hende hun blir overtrøtt å umulig å legge.

Hei hei.. Jeg ville også tatt kveldsstellet og mating hos bestemor og legge hen ne rett i seng når dere kommer hjem. Det er det vi gjør, da holder vi på rutinene samtidig som hun blir vant til at vi ikke alltid må gjøre det hjemme. Som hun over sier, er det greit å kunne ha et sosialt liv på kvelden også.. Vi gjør det slik, og det fungerer kjempefint. Snuppa vår har vent seg til at når pysjen er på og kveldsen er innabords da er det natt, uansett hvor vi er, og om hun våkner av at vi kler av og på yttertøyet så sovner hun igjen med en gang..

Lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...