winneboo Skrevet 25. april 2006 #1 Skrevet 25. april 2006 Jenta mi har litt problemer med å sovne inn....nå har jeg lagt henne men hun ligger bare å skriker...jeg har vært inne hos henne 5-6ganger i løpet av 10min å gitt smokken. Som regel har jeg alltid tatt henne opp, men etter råd fra hs er det nå på tide å få henne til å finne søvnen selv. Hva hadde dere gjort? Skal jeg la henne ligge å heller gå inn med jevne mellomrom å gi smokken? Jeg må vel nesten bestemme meg..kan ikke noen ganger ta henne opp å noen ganger la henne ligge? Hjelp!!! Hun er 6,5mnd.
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 25. april 2006 #2 Skrevet 25. april 2006 Hadde samme problem med jenta vår,hun bare skrek.... Vi lot henne skrike,men gikk inn med jevne mellomrom og ga smokken og sa nå er det natta og da må du sove..noen ganger så strøk vi henne i panna (hvis hun skrek veldig)..Gikk mellom mellom hver gang vi var inne hos henne etter hvert..Tilslutt så gikk vi inn vært 10 minutt.. Og etter 3 dager så var det ikke noe problem å legge henne,kunne legge henne våken og bare gå ut av rommet...men måtte inn og putte i smokken igjen,og det må vi fortsatt 1 gang el 2 før hun sovner og nå er hun 8 måneder... gråter bare når smokken er borte,ellers ligger hun bare å prater med bamsen sin og koser seg.. KAnskje du kunne prøve dette og se hvordan det går,det er ikke moro når det står på ,men det går over etterhvert.. Lykke til =)
junispiren fikk liten Dennis Skrevet 25. april 2006 #3 Skrevet 25. april 2006 Får sikkert maaange på nakken nå. men jeg hadde latt henne ligge å gråte litt, og heller gå inn en sjelden gang og gitt henne smokken, strøket henne over håret og betrygget henne med at du er der, men at nå må hun sove. Da er hun trygg men hun er ikke lenger den som bestemmer. Jeg tror du får ris for egen bak om du flyr inn til henne hele tiden, eller tar henne opp. Barn kan ikke få for mye kjærlighet Men det er viktigere om hun får all den kjærligheten på dagen, og om kvelden skal man sove. Hun blir også god og trygg, om hun vet at hun klarer å finne roen selv. Masse lykke til! =)
winneboo Skrevet 25. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2006 Har nå bestemt meg for å gå inn hvert 5.min å gi smokken å bre dyna over. Jeg kan ikke sitte der med henne for da blir hun bare forstyrra. Hun roer seg fortere om jeg går ut å hun får være i fred. Føler meg så slem ved å ikke ta henne opp, men en dag må det jo stoppe. Kan ikke bysse en 1-åring i søvn. Hs mente at det var bedre å gjøre det nå enn om 3mnd for da har hun bare blitt enda staere. Føler nesten at jeg bruker skrikemetoden her...noe jeg lova meg jeg aldri skulle gjøre..off....men hun ligger ikke å hylskriker heldigvis... det er stille i 2min å så griner hun litt å så blir det stille igjen... tror ikke jeg hadde orka å høre på full hylgrining... ikke lett dette her altså...
junispiren fikk liten Dennis Skrevet 25. april 2006 #5 Skrevet 25. april 2006 Nei det er IKKE lett! Men det er helt tydelig (ifølge det du sier) at hun ligger omtrent og lytter etter om ikke mamma kommer snart. Thi hi =) Det er kjempe vondt i en mammas hjerte, men samtidig viktig for henne. Som du sier: Kan ikke bysse en 1 åring i søvn.. =)
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 jeg sliter også med dette, og hun nekter å bruke smokk også, så jeg innbiller meg at det er ennå vanskeligere å finne roen uten den. jeg klarer ikke å høre på skriking, for hun ender opp med å HYLSKRIKE, og det blir for ille for meg ja... huff, håper det skal gå seg til litt etterhvert jeg.
winneboo Skrevet 25. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2006 Heldigvis bruker min smokk....tror nok det hjelper en del... nå har hun faktisk sovna..tro det eller ei....første gang på gud veit hvor lenge.... klarer ikke å høre på skriking selv i grunn...men nå fikk hun 10 min med litt skrik å resten sutring å nå sover hun... men må ikke håpe for mye nå, kan jo hende hun våkner når som helst.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 25. april 2006 #8 Skrevet 25. april 2006 så bra hun sovnet da, og får håpe hun fortsetter med det!! Vet jeg gjør meg en bjørnetjeneste m å puppe henne i søvn på kvelden, men jeg KLARER ikke å høre på når hun skriker så sårt. Sutring er greit, men skikkelig hyling, det orker jeg ikke... huff ikke lett nei. Syns jo såååå synd på henne når hun hyler, selvom jeg vet hun har det helt fint.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #9 Skrevet 25. april 2006 Tror du gjør helt rett jeg, Charlie20! ..og det er nok også på tide! =)
Tigerbabe Skrevet 25. april 2006 #10 Skrevet 25. april 2006 Jobber med det samme selv, min datter er bare 9 uker, men jeg har samsovet og ammet henne i søvn til nå. De siste dagene har hun sovet i egen seng på eget rom. Det fungerer bra, det eneste er å få henne til å sove i egen seng uten å amme henne i søvn. Hun skriker når jeg legger henne. Jeg har tatt henne opp, ammet henne og lagt henne ned igjen hvis hun HYLER. jeg har også gått inn til henne med jevne mellomrom, gitt smokk, vugget på vugga og synget sanger hvis hun bare sutrer. Begge deler har fungert.Jeg har ingen regel på at jeg ikke skal ta henne opp, bare hun sovner til slutt så er jeg fornøyd og det virker som det er litt forskjell fra dag til dag hvilken metode hun foretrekker for å falle i søvn:-)
sara, pia+en til Skrevet 25. april 2006 #11 Skrevet 25. april 2006 Jeg klarer ikke å høre på at jentungen hyler, og det gjør hun ofte hvis hun blir for trøtt. Har derfor ammet henne i søvn i nesten 7 månder, og gruet meg til å slutte med dette (og derfor utsatt og utsatt det...) Men for noen uker siden ville hun ikke ha pupp til hun sovnet. Hun var sikkert stappmett. Og etter det har hun fortsatt med å få pupp til hun ikke vil ha mer, og så ordnet litt og lagt seg til, og sovna helt av seg selv. Jeg har vært på rommet sammen med henne helt til hun sovnet fram til nå, men nå tror jeg hun kan klare å sovne alene snart. Kan kanskje legge til at hun aldri har tatt smokken eller noe annet, så puppen har vel vært "sovetingen". Så jeg vil bare si at hvis man synes det er for fælt, så kan det gå seg til av seg selv hvis man bare er tålmodig Og hvis man er lei av "innsovningsammingen" må man tenke at det ikke er så lenge det står på, og at gullungen storkoser seg -så da må man bare kose seg litt selv også med det.
winneboo Skrevet 25. april 2006 Forfatter #12 Skrevet 25. april 2006 Hadde hun bare sovna til puppen så...hehe..men det gjør hun ikke.. hun spiser til hun er mett å så slipper hun....så hun er ikke avhengig av å sovne med puppen i munn, det har hun aldri vært. Men jammen meg så sovne hun etter å skriki og sutra litt i 10 min å har sovet siden kl 20 nå...digg våkna for å spise for en halvtime siden men sovna rett etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå