mamman t o.a Skrevet 5. april 2008 #26 Del Skrevet 5. april 2008 er 20år,har samboer på 23 som har fast jobb.... selv går jeg skole,å er ikke ferdig på mange år enda... men hvorfor skal jeg slutte for at jeg får barn??? jeg er så voksen at jeg har tatt valget å få barnet mitt,å skal ta ansvar for han etter beste evne,samtidig som jeg skal bli færdig med utdanning.... mamma hadde 2 barn i en alder av 20år,gikk sykepleien,var alene siden pappa måtte i militæret å hadde ikke en eneste krone i studielån... samtidig brukte hun hele kvelden sammen med oss å var på forelesninger,leverte oss i barnehagen ol.... ikke alle er uansvarlige å driter i utdanning fordi om de venter barn... noen av oss tar faktisk ansvar å står på uansett... skal ta eksamen i juni jeg... å har termin i juni... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4865653-er-det-bare-jeg-som-klarer-%C3%A5-vente-med-%C3%A5-f%C3%A5-barn/page/2/#findComment-137360781
Undrende85 Skrevet 12. april 2008 #27 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg har ingen drømmer jeg ikke kan oppfylle som mor, og jeg ser for meg fremtiden med barn, så hvorfor vente? Jeg har en mor som var alene med 2, brukte 3 år på utdanning i voksen alder og gikk ut med toppkarakterer. Jeg har allerede fullført videregående (mamma kuttet ut etter u.skolen, man kunne jo det da), er medeier i eget firma og som mamma også sa: det finnes egentlig ikke noe riktig tidspunkt for barn, det blir riktig så fort man får dem. For noen er det veldig viktig å gjøre masse ting før de blir foreldre, det er ikke viktig for meg. JEg syns ikke jeg taper noe på å ikke kunne reise verden rundt. Jeg syns ikke jeg taper noe på å ikke kunne bytte kjæreste mange ganger, jeg syns ikke jeg taper noen ting. For meg er derfor dette riktig. At du syns dine verdier er så riktige for deg at du velger å vente er bra, det betyr at du har tenkt gjennom dette. Men det betyr jo ikke at alle har dine planer for livet, og dine tanker om hvordan de skal gjennomføre det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4865653-er-det-bare-jeg-som-klarer-%C3%A5-vente-med-%C3%A5-f%C3%A5-barn/page/2/#findComment-137438034
(Oktober) Skrevet 13. april 2008 #28 Del Skrevet 13. april 2008 Ja marge_82.. Det er BARE DU.. Fortsett å tenke på deg selv og hvordan du vil ha det, og SLUTT å kommentere de som velger noe annet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4865653-er-det-bare-jeg-som-klarer-%C3%A5-vente-med-%C3%A5-f%C3%A5-barn/page/2/#findComment-137446750
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #29 Del Skrevet 1. mai 2008 nei, det er sikkert ikke bare du, men noen klarer ikke.. sånn er det bare. blir selv 22 i mai nå, og jeg å samboern min planlegger å prøve utpå høsten, for da har jeg rukket å tatt bachelorgraden min. har igjen en del år etter det, men føler at nå er det nok skole for en stund! gleder meg til å få det friåret med en liten krabat, så skal jeg fortsette på studiene etter permisjonen. sambo har vært skeptisk til dette å få barn mens vi studerer helt siden vi ble sammen, men nå har han også et stort ønske om å bli pappa. så derfor vil ikke vi vente lenger, selv om vi ikke har "drømmejobben" enda, det fine huset vi har ønsket oss eller flust med penger. men vi har hverandre, vi har to flotte familier som stiller opp på begge sider, vi har en flunkende nyoppusset leilighet og jobber som vi tjener greit i. verden stopper ikke selv om man får et barn, det er bare en gave! å begge har fått nok av "ungdomslivet", de ville festene og alt det der. det er tross alt ikke alt i verden! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4865653-er-det-bare-jeg-som-klarer-%C3%A5-vente-med-%C3%A5-f%C3%A5-barn/page/2/#findComment-137625407
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 2. mai 2008 #30 Del Skrevet 2. mai 2008 hei marge_82;) synes ikke det høres slemt ut fordi om jeg selv ikke har tatt noen utdanning osv. jeg har lurt på det mange ganger selv ang. de som studerer og vet hva de vil her i livet. men ikke alle graviditeter er planlagte heller da, mange skjer jo bare.. uansett om det er pga p-pilleslurv o.l.. men så lenge barnet er ønska og mor/far kan klare og tjene penger slik at man klarer seg så ser jeg ikke noe galt i å beholde et barn hvis man blir gravid. selv jobber jeg i en ca. 90% fast stilling i butikk, og har ikke noe spesielt på papiret av utdannelse. dette er det jeg vil holde på med og ser ingen grunn til å ta en utdannelse innen butikkfag når man ganske enkelt kan få seg jobb i butikk hvis man bare har de rette kvalifikasjonene;) jeg og min samboer har lån på leilighet og jobber fult begge to og klarer oss bra. og vår lille elskling i magen er planlagt. vi klarer det vi vil;) vil folk kalle meg urasjonell så må de jo bare det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4865653-er-det-bare-jeg-som-klarer-%C3%A5-vente-med-%C3%A5-f%C3%A5-barn/page/2/#findComment-137630462
mai mammaen til to Skrevet 2. mai 2008 #31 Del Skrevet 2. mai 2008 jeg er bare innom å sniker på akkurat denne siden. men må si at jeg syns no ikke du er akkurat no ung da. om du er født i 82. da er du 1 år yngre enn meg.. jeg fikk mitt første barn for to år siden. da var jeg ferdig utdannet, hadde rekkehus, samboer, stasjonsvogn, katt, jobb ++++ jeg føler ikke at det var så viktig jeg at jeg hadde alt klart liksom. for meg hadde det vært helt rett om jeg hadde fått barn når jeg var student f.eks. slik jeg ser på det i dag så ville jeg hatt mye mer tid til datteren min om jeg var student. da hadde jeg hatt kortere dager, dvs hun hadde fått kortere dager i barnehagen. hadde hatt mye mer fri osv.. i tillegg så så jeg at når jeg studerte så var de som jeg studerte sammen med som hadde små barn, de var mye mer effetktive med studiene. de tok det mer alvorlig. og brukte timene på skolen mye mer effektivt enn meg. så for min del hadde det ikek vært noe galt å få barn mens jeg var student. det som gjorde at jeg ikke fikk mitt første barn før jeg var 24 år var at min kjære samboer rett og slett ikke ville ha barn før da. og man må jo ville ha barn begge to ..... jeg vil jo si at du begynner å bli gammel om du skal vente til du er ferdig utdannet (hvorfor har du ikek blitt ferdig enda forresten? ) kjøpe deg leilighet og jobbe en del slik at du har penger å rutte med... du kommer nok til å bli oppi 30 årene når du først setter i gang med prøvingen.. og hva skjer da? jo plutselig kan du ikke få barn.. så sitter du der som 40 åring uten et eneste barn for det var viktigere for deg å vente til atl var klart med å få barn... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4865653-er-det-bare-jeg-som-klarer-%C3%A5-vente-med-%C3%A5-f%C3%A5-barn/page/2/#findComment-137630977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå