Gå til innhold

Dere som har gutter!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her har oldemoren til lillegutt strikket den skjønne bunaden (genser, nickers og strømper). Så jeg har kjøpt bunadsskjorte for å ha under og svarte pensko. Kjøpte også en lue som står sånn litt til bunaden da, men ikke så veldig. Har enda ikke funnet ut ang ytterjakke...

vi har en gammel og nydelig guttebunad som skal brukes! han har allerede brukt den en gang, men da var den for stor. nå er den mye mer passe! egentlig er det en 2-3 års str, så det er foreløpig bukse, og ikke nikkers! utrolig søtt, svart ullstoff, røde ullstrømper, og svarte sko. kjøpte ikke bunadsko jeg da, ettersom vanlige pensko kan brukes litt oftere! :-)

og til jakke har vi en enda eldre jakke, den er rød med masse mønster på, og den er så herlig fin! med knyting kun helt oppe ved halsen, sånn at den er halvåpen nedover. så man ser bunaden og søljene! til denne jakka hører det med en lue som jeg synes er søt og god, men den er egentlig litt jentete... hehe, tror allikevel den blir brukt altså! selv om pappa`n hans setter seg skikkelig på bakbeina! :-)

tror forresten jeg skal kjøpe en ny hvit skjorte, for vi fant ikke igjen den skjorta som hører til, så det ble bare en helt tilfeldig hvit en... takk for at jeg ble minnet på dette, hehe! :-)

Annonse

Min bestemor har strikket bunad/festdrakt (svart bukse, hvite nickers, rød jakke og rød vest) vi har tenkt å bruke. Har også en hvit skjorte han skal ha på. Fant nett ut at han kan bruke skoene min mor har kjøpt til han for de er så fine. Usikker på lue og utejakke.

Mamma har strikka bunad/drakt til minsten på 14 mnd. Hun har også kjøpt sjorte og bunadssko til han. Håper bare det ikke er altfor stort til han. Men skulle det vere for stort skal han ha finkler etter storebror.. Penbukse med sjorte, vest og sløyfe. Har også svarte pensko etter storebror.. Men det er bare reserve da.

Tipper det blir sort dress, blå eller hvit skjorte, slips og sorte sko.

Er det varmt blir det singlet under skjorta er det kaldt blir det body under, evt. ullbody.

Kommer litt ann på, han har gått ned så mye i vekt i det siste så jeg er redd dressen vil se altfor stor ut på han. Vi får prøve den og se..

Hehe, kanskje vi klarer å presse han inn i bunaden som begynte å bli litt trang i jula.

(Han er 17 mnd.).

Farmoren min strikke en "bunad" til forrige 17.mai, og nikkersen var da alt for stor så den er passe i år også. Hun syr en ny skjorte og strikker en ny vest og nye strømper til. Også er det strikket lue til. Han blir så søt med det på! Hadde jeg ikke fått den av henne så hadde jeg bare hatt en fin ny bukse og en skjorte kanskje, ikke noe sånn pyntet slipsete greier, med vanlig vindjakke utenpå.

Har kjøpt bunad på Exit til 349kr. (det som selger name it newborn klær bl.annet). Strømpebuke kom i tillegg. Så han en supersnill nabo strikket og tovet sorte tøffler som jeg monterer anti skli under. Ville ikke bruke penger på sorte sko som passer til bunaden.

Vi skal i flere konfirmasjoner i tillegg til 17.mai og da får jeg faktisk brukt bunaden en del. Kommer å ha en hvit strikke jakke som ytterjakke. Når vi er ute å ser på tog sitter han i vogna med tepper eller vognpose.

Annonse

Vi har en gutt på 21 mnd som skal ha på seg en fin naturfarget lin-drakt ("posebukse" med knytning ved anklene og stor-skjorte med kina-krave). Til den har han en kjempegøyal lue i striper med flere brun- og blåfarger. Han har vårsko i blåtoner. Er det kaldt, kan han ha ull-undertøy under, ellers har vi også en fin blå vårjakke han kan ha over.

Vi føler ingen spesiell tilknytning til bunader, men han kunne godt hatt matrosdress som et alternativ, da han stammer fra en sjømannsfamilie på faren sin side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...