Gå til innhold

November: Andre her med tvillinger på vei?


Nepa

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Etter tredje prøverørsforsøk har jeg nå tvillinger ombord :o)

Er 11+0 i dag, og lurte på om det er flere tvillingmager der

ute med termin til høsten?

 

Lurer på masse jeg, og er klar for å skravle om alt fra

svangerskap til permisjonsrettigheter og valg av barnevogn!

 

Kanskje ikke så mange som vet at de har tvillinger enda så

tidlig når jeg tenker meg om....

 

Håper det dukker opp noen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA, jeg skal ha tvillinger =0) Er i dag 9+4. Har allerede vært på to ultralyder av ulike årsaker og sett hjertene banke. Nå håper jeg bare at begge to vil klore seg fast. Det er også en diskusjonsside her som heter "tvillinger og flerlinger" om du ikke har sett den enda. Der er det flere i samme situasjon, men mange har kommet mye lenger.

 

Jeg har termin ca 27 nov, men regner med de vil komme litt før. Det er visst vanlig at svangerskapet reduseres med ca 3 uker når man går med tvillinger. Man er også rimelig sikker på at man ikke går over...da vil de vel sette det igang. Gleder meg masse.

 

Litt tidlig, men har begynt å smugtitte litt på vogner på nettet.....ikke lett å finne en man liker...(dyre er de også). Nå vil jeg bare at tiden skal gå fort, så vi kan begynne å pusse på barnerom i sommer. Det blir kos det! Ny bil må vi også ha.

 

Tvillingene mine ble til etter en pergokur (tror muligens den hjalp til, men ellers er jeg tvilling selv også).

 

Jeg har forstått det slik at vi har rett på 7 uker (80%lønn) eller 5 uker (100% lønn) ekstra når vi skal ha tvillinger. Jeg tror sambo kommer til å ta ut de ukene når barna har kommet til verden, slik at vi er to hjemme den første tiden. Det også en side som heter "tvillingforeldreforeningen" (tror det var det, skal sjekke opp). Der står det også mye info som er greit å vite. =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner dere ut det så tidlig da? Vært på tidig UL? ... Eller bare FØLER dere att der e flære...stor mage el.? =)

Man kan jo ALDRI vite nå til dags!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Whipps!

 

Så gøy at det er flere her som venter tvillinger i november :o)

Ja jeg har sett den siden med tvillinger/flerlinger, men syntes det

hadde vært gøy om vi som er nesten like langt på vei fant hverandre her inne! Og vi har fått termin med bare fire dagers mellomrom vi ser jeg. Artig at vi ligger så likt i løypa :)

 

Har også hørt at tvillingsvangerskap anses som fullgått etter 37 uker, så da ligger vi an til å få dem i begynnelsen av november da. Jeg har vært på tvillingforeldreforeningen og kikket - masse nytig informasjon der. Fem uker ekstra permisjon kommer helt sikkert godt med! Har ikke tenkt noe på hvordan vi skal gjøre det med permisjon enda.... Men leste at det ikke var uvanlig å bli sykemeldt fra 20. uke alerede.

 

Jeg kikker også på bernevogner!!! Det er selvfølgelig aaalt for tidlig, men jeg føler meg helt besatt av å se på barnevogner. Er ikke interessert i klær eller annet utstyr enda. Merkelig.... Liker veldig godt One Tree Hill sine vogner, men de er kjempedyre. Vi får begynne å spare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sunnmøre-1985 mod

 

Vi vet at vi har tvillinger fordi vi alerede har sett dem på ultralyd.

Vi som får hjelp/assistanse for å bli gravide får veldig tidlig ul.

Jeg er i uke elleve og skal av ulike årsaker ha min fjerde ul i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyrt med tvillingvogner ja. Synes det er så lite utvalg jeg. Finner liksom ikke så mange som jeg liker godt. Ønsker meg en som er litt "lun". Jeg kikker heller ikke mye på klær enda. Tør liksom ikke. To uker igjen nå til vi kan puste litt mer ut. Utrolig hvor tregt disse første mnd går.

 

Merket noe spes enda? Jeg har litt kul på magen jeg assa, men det er vel mest luft og veske enda sikkert. Har også begynt med gravidbukse....hater å kjenne at noe strammer i livet. Hjemme er det rett på med en stor joggebukse jeg låner av sambo (til og med joggebuksa mi begynte å bli stram i livet). Ellers er jeg ikke så veldig kvalm..bare litt uggen og nesten kvalm. Kjenner også litt stikking bak i korsryggen eller rumpeballene.......lurer på om det kan ha noe med bekkenet å gjøre. Håper jeg slipper bekkenløsning.

 

Også blir jeg så fort mett. Lite som smarker om dagen. Kjøttkaker er godt da, men jeg spiser jo mindre av det også nå enn før. Kan vel ikke klemme så mye på magesekken enda. Litt merkelig!

 

Hvor i landet holder du til da? Jeg holder til i Moelv (halv time å kjøre fra Hamar/Lillehammer/Gjøvik). Blir dette dine første, eller har du noen barn fra før?

 

=0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, det skal bli så godt å komme en måned lenger på vei! Synes det hele er litt usikkert enda :o/

 

Jeg har fått bekkenløsning alerede jeg! Det er som å ha gangsperre hvis jeg er ute og går. Og på kvelden blir dret helt stivt - værre jo mer aktiv jeg har vært. Prøver å holde meg mest mulig i ro, men må jo ut med bikkja.

 

Den kulen jeg har fått på magen er kun fett! Har hatt etkosthold som ikke ligner grisen i det siste, i tillegg til at jeg la på meg av hormonbehandlingen. Men vanlig olabukser sitter greit enda. Flesket henger jo bare litt over kanten.... Middagsmat har jeg generelt ikke lyst på om dagen - det går mye i brødskiver med banan.

 

Holder til i Oslo sammen med mann og hund. Dette blir våre første barn!

Er du førstegangs du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangs jeg også ja. Gleder meg masse til endelig å bli mamma. Har forsøkt lenge nok nå.

 

Misunner deg hunden. Vi hadde tenkt å skaffe oss hund til sommeren om jeg ikke ble gravid. Nå ble jeg imidlertid gravid, så da får hunden vente litt til. Regner med jeg får hendene fulle med to små...kan bli litt mye med en valp i tillegg. Hva slags rase har dere? Så nettopp på SOS hundehjelpen. Artig program på TVN. Blir litt imponert over hvor fort man kan endre en hunds adferd om man kan knepene. Vi hadde tenkt oss en Irish Softcoated terrier vi. Hadde en Briard før, men den ble egentlig litt i største laget..også var det ingen som turde å passe ham. (vi var vel ikke de beste oppdragerene, men gjorde oss mange erfaringer. Også var han jo verdens skjønneste for oss.Nå vet vi i allefall hva vi IKKE skal gjøre med neste).

 

Ble en liten avsporing her, men jeg er en smule dyrekjær!

 

Hva slags hormoner gikk du på? Pergo du også kanskje?

=0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prater gjerne om hund altså! Vi har en blandingshund vi - han er halvt labrador og resten vet vi ikke men gjetter på noe spisshunsaktig. Han er smalere enn en labrador, helt svart med svære ståører og hale over ryggen. Vi fikk han omplassert og udressert når han var 1 1/2, nå er han 3 1/2 men fremdeles ganske udresser.... Men verdens skjønneste selvfølgelig, og mammas lille skatt :)

Godt å ha noen å være mor for!

 

Har prøvd å få barn i seks år nå, så voffen har vært en god sønn å ha så lenge :o).Vi har jo gjennomgått prøverørsforsøk, så da blir det en del hormonstimulering. Har gått på GonalF sprøyter og Puregon. Dette er tredje forsøket, og jeg har gått opp et par kilo av det. Men nå skal jeg ikke skryte av kostholdet mitt om dagen altså!

 

Men tenk at nå blir vi snart en familie på fem! Det er sprøtt å tenke på det.... Var på ul i dag, og klumpene var seks og syv cm lange og hadde bittesmå armer og bein. På mandag var de bare tre cm, så det går unna nå! Bare en og en halv uke igjen av første trimester nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja da vokser de fort. Det er kanskje ikke så rart at jeg kjenner meg litt øm innimellom nederst i magen da (stikker litt noen ganger også). Livmoren må jo tydeligvis utvides ganske jevnt =0o

 

I dag er jeg 10+0 og det er veldig godt å ha kommet opp på et tosifret uketall. Men jeg har vel fortsatt tre uker igjen på 1tri. om man ikke skal over der før man er 13+0. Får smøre seg med tålmodighet. Men nå er jeg i allefall rimelig nære den magiske grensen (bank i bordet)!

 

Skal til jordmor 15 Mai...håper jeg får høre hjertelyd da. Har jordmødre som regel utstyr til å høre slikt?

 

=0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare så deilig å endelig gå mot slutten på de fryktede første tre månedene! Tror ikke de er over før en er 13+0 nei.

 

Har aldri vært hos jordmor jeg - aldri hørt hjertelyden heller. Men vil tro at en jordmor har utstyr til slikt. Jeg har også lyst til å gå til jordmor, det høres så koselig ut :o) Tygdt med litt ekstra oppfølging når en går med to synes nå jeg.

 

Ser ut som det bare er du og meg med flerlinger her foreløpig Whips.

Ha en fortsatt fin 1. mai helg da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ser ut som vi er ganske alene her enda, det var ikke så mye respons. Jeg begynte å blø litt brunlig i går jeg da.....ser ut som gammelt blod. Tar det litt med ro denne gangen da jeg tror det nok en gang kan ha sprukket et blodkar eller noe etter en kraftig nys fredag kveld (forrige gang hadde jeg hostet kraftig). Ser ut som det er mindre i dag. Får vel ringe legen tirsdag uansett..er jo litt skummelt. Det får ikke gå galt nå assa!

 

Ha en fin 1.mai du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forresten fryktelig typisk at det skal skje til helgen når det førstest skjer noe. Da er liksom ikke like lett å få undersøkt noe =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Whipps

 

Hvordan går det med deg?

Ja det er så typisk at skal det skje noe så skjer det i helgene... :(

 

Har du fått undersøkt det?

Bra det ikke var friskt blod, men skummelt like vel ja!

Nei nå som vi har kommet oss over første trimester MÅ

dette bare gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått bra med meg. Var på ultralyd nr. 3 og fikk se at det fortsatt var to aktive krabater der inne. Nå har jeg heldigvis ikke hatt noen blødninger på over en uke (bank i bordet....eh..litt overtroisk der =0)

 

Endelig kunne man klikke seg inn på 2 tri og bli der. Veldig deilig. Slapper litt mer av nå, selv om det fortsatt er litt skummelt å tenke på at man kan miste. Vil jo lissom ha begge to nå da!

 

Nå gleder jeg meg til Onsdag 25....da får jeg kanskje høre hjertelyd hos jordmor =0)

 

Går det bra med dine to da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var nå enda godt da!

 

Ja synes fremdeles det er ganske skummelt jeg da. Føler ikke at det er i boks enda nei. Men deilig å ha kommet til 2 tri :)

 

Var på første legetime forrige uke jeg, og da fikk vi høre hjertelyden. Det var helt sprøtt! Fant den ene med en gang - sterk og klar puls på 140. Lette en stund før han fant den andre, den var litt mer utydelig med hadde litt raskere frekvens. Kjempestas at han fant begge to!

 

Du er heldig som skal til jordmor. Bestilte time i dag jeg, og første ledige var 14. juli. Det er lenge til det! Jaja, en får ta det en får...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jordmødrene har det litt travelt om dagen. Hun jeg skal hos utsatte timen over en uke pga mye vakter. Skulle egentlig vært der i går. Men men, da har jeg noe å glede meg til noen dager til. Håper bare jeg husker på å spørre om alt jeg har tenkt å spørre om. Blir som regel så satt ut når jeg er på slike ting, at jeg glemmer det meste. Tok meg sikkert et år før jeg fikk spurt om de visste blodtypen min. Nå var det jo til slutt rutiner som gjorde at jeg endelig fikk greie på det.

 

Kjenner at jeg blir litt fortere hissig om dagen også. Det har egentlig gått bra frem til nå. Har du noe hodepine? Jeg er litt tung i "skallen" om dagen og det er irriterende.

 

Ha en fin 17. mai =0)

 

Hjeeelp...har ingen klær å ha på meg jeg. Tror bunaden blir litt stram i år. Men, blir det dårlig vær er det ikke så mange som ser hva jeg har på meg likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - ja en blir jo helt tom i hodet nåe en er hos lege eller lignende. Når det såør om det er noe mer jeg lurer på svarer jeg alltid at "nei... alt er vel egentlig greit" også kommer jeg på alt jeg lurte på når jeg kommer hjem. Og neste runde er det det samme igjen.... Bør jo selvsagt skrive det ned og ta det med, men har ikke kommet så langt nei...

 

Har masse hodepine ja! Forferdelig slitsomt :( Rundt tredjehver dag er det skikkelig skallebank - og det blir man jo ikke akkurat i godt humør av nei. Men det hører vel dessverre med.

 

Droppa bunaden i dag jeg. Det er sånt høyt liv i min som gjør at magen i grunnen har god plass, men det blir tungt å puste etterhvert. Og det orket jeg bare ikke i dag. Fant et skjørt med strikk i livet jeg - mye mer behagelig :o)

 

Håper du har hatt en flott 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

På mandag fikk jeg vite at vi venter tvillinger! Er i sjokk, var IKKE forberedt på dette! Men, vi begynner heldigvis å kjenne mer på den boblende gleden etterhvert som dagene går:-) Vi har en gutt på 2 fra før, så vi regner med det blir liv i leiren! Jeg har også termin 27 november!!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lurifax

 

Så gøy!

Ja gjett om det blir liv i leiren hjemme hos dere da :o)

 

Det er jo litt tosidig dette med å vente tvillinger selvsagt - i tillegg til dobbel glede er det jo også dobbel jobb. Selv synes jeg det er veldig stas, men har ikke klart å innse at det faktisk kommer til å være to smårollinger i hus til jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nepa!

 

Ja, jeg tror virkelig vi har mye å se fram til! Jeg har en venninne som har tvillinggutter på 7 mnd + en jente på 5, og hun sier det er helt fantastisk! Hverdagen krever mer planlegging og struktur, men det er absolutt levelig for hele familien. Hun sier faktisk at det er 5-åringen som krever mest:-)

 

Hvordan har ditt svangerskap vært så langt? Selv har jeg vært mye mer kvalm, trøtt og hormonell en forrige gang :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg ble så glad for å finne flere i tvillingventende i november!!! Kjenner dere forresten liv? Får vi flere utlralydundersøkelser enn vanlig? Har dere fått noen indikasjoner på om det er en-eggete eller to-eggete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, flere fra Moelv? Da er vi i allefall tre stykker her inne. Det ei til fra Moelv her også. Blir litt nysjerrig på om jeg vet hvem noen av de her inne er.....men, blir det et treff en gang får man vel sett det da. Når har du termin? Jeg har ca 26 nov (27 her på bim).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...