Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #1 Skrevet 25. april 2006 jeg lurer på hvordan dere gjør det med legging når dere skal på besøk, og babyen skal legges i 19-20 tiden og kveldsgrøt før det?... drar dere tidlig på besøk..sier at babyen skal legges, så det er derfor dere må dra så tidlig? jeg sier som regel det....det virker som om alle syns at dette er så veldig rart, at jeg er hysterisk eller noe sånt... men det er jo viktig med de samme rutinene hver kveld, at babyen legges samme tid, eller hva? min er 9 og en halv mnd. hvordan gjør dere det?
Fru_Pigalopp Skrevet 25. april 2006 #2 Skrevet 25. april 2006 Regler er til for å brytes, heter det seg Gullet er 6 1/2 mnd og vi reiser som oftest ikke på besøk seint på kvelden/ettermiddagen. Det beste er at han får de rutinene han er vant til. MEN noen ganger har jeg tatt med grøt, pysj osv og tatt kveldsstellet hos de vi besøker og lagt han i vogna. Det har gått helt fint og han har sovnet til for natten. Dette har jeg kun gjort hvis vi har blitt invitert til sein middag og det ligger i kortene at man gjerne blir værende til midnatt eller lengre. Når vi har gått hjem, har jeg bare lirket han over i bilstolen og over i senga hjemme. Det har faktisk gått helt fint! Det må vel sies at gutten har et godt sovehjerte også da! Hvis vi har blitt invitert bort til middag kl 4 eller 5, har jeg brukt å tatt med grøt og gitt han kvelds der og reist hjem for å leggen han omtrent i vanlig leggetid, max en time senere enn normalt.
~falck~ har fått baby! Skrevet 25. april 2006 #3 Skrevet 25. april 2006 Hei:) Jenta mi er 4 mnd nå og vi tar med mat og bagen til vogna hvis vi skal bort... Hun er også vandt med å legges ved 20-tiden, så sålenge vi følger samme rutinene selv om vi ikke er hjemme - går det fint:) Våre venner forstår at med oss følger en baby som må ha mat og søvn:) Hun sovner uasett hvor hun er bare hun får maten og kosen sin:) Jeg var veldig bestemt på at det å få en baby ikke skulle "hindre" oss i å leve et sosialt liv,, så hun er alltid med. Vi er ikke ute så ofte som det kanskje hørtes ut som, men når vi besøker venner, skal ikke hun være et hinder. Prøv å ta med mat og noe å sove i - det har fungert så fint for oss.
Gjest Skrevet 25. april 2006 #4 Skrevet 25. april 2006 Sånn gjør vi det; Har med grøt og pysj og gjør akkurat det samme som hjemme-grøt i 18.30-19 tiden også pysjing etter det! Skal vi være lenge bort som på middager el annet utover kvelden/natta-vet det blir seint,tar vi bare med oss bagen til vogna og legger han der på et rom med samme rutine som hjemme. Når vi da skal hjem tar vi på han noe lettvint over pysjen og lue-inn i bilen og i seng igjen når vi kommer hjem. Noen ganger må puppen frem men har ikke vært store problemer med det! Til hverdags reiser vi som regel hjem til han skal legge seg,30 min-1t over går det og.
Gjest Skrevet 25. april 2006 #5 Skrevet 25. april 2006 tilføye at kveldstellet og grøt gir jeg uansett om vi er borte eller ei til samme tid.
Beate75 Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 Vi har pleid å dra tidlig hjem, men nå de siste 2 mnd så har vi tatt med pysj, grøt og tatt kveldsstellet der vi er. Legges så i vogna, og flyttes over. Det går helt fint ! Nå er dette ganske sjeldent da, de fleste av våre venner har små barn, og det blir mest treff på dag/ettermiddag. Gullet er 6,5 mndr.
3 prinsesser Skrevet 25. april 2006 #7 Skrevet 25. april 2006 Vi gjør som deg,drar tidligt hjem,for at holde på de faste rutinan. Passer oss fint,men ikke altid at sviger er så enig,men men.Jenta er 9 måneder
*mamman til tw og bi* Skrevet 25. april 2006 #8 Skrevet 25. april 2006 vi drar oxo hjem tidlig.er veldig nøye medrutinene og merker at han sover dårligere og makker lengre på kvelden når vi er forsinket på dagsplanen.
Lovemelikeyoudo Skrevet 25. april 2006 #9 Skrevet 25. april 2006 vi gjør også som deg hovedinnlegger=)
Nuss Nuss Skrevet 25. april 2006 #10 Skrevet 25. april 2006 Sønnen vår er 8 mnd og vi har faste rutiner hver dag! Hvis vi skal bort tar vi bare med oss det vi trenger for å utføre de faste rutinene hos de vi er hos! Det fører til at som regel så legger han seg hos de vi er hos og så våkner han litt fra seng-stol og fra stol til senga igjen når vi kommer hjem.Hvis han vil sovne borte da! Ikke alltid det skjer heller.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 25. april 2006 #11 Skrevet 25. april 2006 Regler er til for å brytes! Er vi borte så har vi med pysj og kveldsgrøten... Vi klar klumpen rangle oppe til ca 20 også gjør vi han klar for senga... Rundt 20:30-21:00 putter vi han i bilen med pysj og teppe/dyne og reiser hjem... sovner han i bilen er det bare å ta ham forsiktig ut og legge ham i senga uten å prate til ham... Jeg mener det ikke kan være bra å ha så strenge og faste rutiner for en hver pris! Man må kunne se litt mellom fingrene!
Yatzy Skrevet 25. april 2006 #12 Skrevet 25. april 2006 Vi tar med pysj og legger ham til vanlig tid der vi er. Fungerer kjempegreit for oss. Dermed har ikke vårt sosiale liv forandret seg så voldsomt mye til tross for vår nye familiesituasjon (har mange venner uten barn). Ville ikke tatt ham med på fest, da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå