Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #1 Skrevet 25. april 2006 Babyen får Mycostatin 3x daglig. Jeg spurte helsesøster som sa at jeg ikke behøvde behandle meg, men her inne sier jo alle at har babyen det så har jeg det og... Hm.. Hvilke symptomer gir det hvis jeg er smittet? Vondt? Kløe? Jeg har de siste to dagene kjent litt ubehag/prikking/stikking i brystet, er ikke på brystvorten, mer inni. Ser ingenting utenpå. Får man hvitt belegg på brystet? Ser at noen av dere bruker Canesten. Må det vaskes av før babyen kan suge igjen? Hvilke erfaringer har dere med Mycostatin på brystet? Svar mottas med takk!
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 25. april 2006 #2 Skrevet 25. april 2006 Hvis en av dere behandles for sopp skal den andre også behandles. Dere kan jo smitte hverandre igjen og igjen hvis ikke.... Ammehjelpa her sier det ikke skal brukes canesten på puppene, men heller mycostatin.
Nit@™ Skrevet 25. april 2006 #3 Skrevet 25. april 2006 Jeg fullammer Lillemann, og han har hatt trøske. Jeg har ikke fått det, og er heller ikke behandlet for det. Vi brukte ikke medisin da. Vi brukte blå farris på tunga og i munnhulen hans, og det funka! Du skal være obs hvis du blir sår, eller får sprekker i brystvortene.
Musse-M Skrevet 25. april 2006 #4 Skrevet 25. april 2006 Jeg lurer på det motsatte jeg... kan baby få trøske om mor har? og kan man kjøpe kur mot dette reseptfritt eller må man på legebesøk..?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Canesten får du uten resept, men mycostatin må du til lege for tror jeg.. Trøske/sopp kan smitte begge veier ja, men det er mye større sjanse for å få det hvis du går på antibiotika eller du har sår på puppen. Jeg har blitt fortalt (av ammehjelp) at hvis det er så ille på enten mor eller baby at en må behandles skal begge behandles..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå