Gå til innhold

Fød hjemme, slipp kø!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel jeg tar heller fulle avdelinger, dårlig sykehusmat etc enn å risikere mitt og mitt barns liv. Det kan oppstå uventede komplikasjoner som gjør at mor eller barn trenger øyeblikkelig hjelp man kun kan få på et sykehus. I de fleste tilfeller går sikkert en hjemmefødsel helt bra, men det vet man ikke på forhånd.

• 3 uker senere...

Hvis jeg hadde gjort det ville nok ikke min lille skatt vært her i dag... Så nei takk, jeg ville aldri tort å føde hjemme, og skjønner faktisk ikke at noen gjør det. Det går jo som regel bra, men tenk om det skjer noe da..

• 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Å herregud så negative da!

I Holland føder 33 % hjemme!

Det er ingenting i veien med å føde hjemme. Man får ikke lov til å føde hjemme hvis ikke alt er bra med barnet. Det finnes de som faktisk er redde for sykehus.

Velger man å føde hjemme får man tett oppfølging av én jordmor. Denne jordmoren kommer hjem til deg når tiden er inne. Hun har bare med deg å gjøre, og løper ikke avgårde og hjelper noen annen. Hun har bare fokus på deg og evt. mannen. Holder fødselen på i 24 timer, så er hun der i 24 timer. Og hvis jordmora føler at noe ikke er som det skal så drar man til sykehuset.

Men, det handler jo om trygghet. Føler man seg tryggest på sykehus så føder man der, og hjemme hvis man føler seg tryggest der.

Annonse

" I Holland føder 33 % hjemme! "

Joda, men så har Nederland ganske mye høyere statestikk for dødfødsler også.. desverre.

Har ei søster som har født der og det gikk helt fint og er et fantastisk tilbud. Men der tilbyr de også HJEMMEHJELP og amme hjelp i en hel uke etterpå og hadde det tilbudet vært her så hade nok flere valgt dette..

• 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Jeg trur at de som føler seg "trygge" nok til å føde hjemme vet forlite om hvilke komplikasjonen som kan oppstå ved en fødsel...

Jeg kommer iallefall ikke til å føde hjemme noen gang, vil være på sykehuset der de har det personell og ikke minst utstyr som trengs viss noe går galt.

Syns også det at Martha Louise fødte hjemme sprer dårlig budskap... jeg er sikker på at hun hadde mer enn en jordmor med seg under fødselen...

• 4 uker senere...

Hjemmefødsler er noe man kan velge om man bor i såpass avstand til sykehuset at det ikke tar allverdens tid å komme seg dit!

For meg som bor 4 timer unna nærmeste sykehus er nok hjemmefødsel en fjern tanke... selv om det hadde vært greit å kunne vært hjemme etterpå og ikke på et el annet dobbeltrom med fremmede folk...

• 5 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...