Gå til innhold

"Æsj, mamma- kald grøt da gitt!!!"

Anbefalte innlegg

Lillegutt har begynt å få smaksprøver av grøt. Nammelig når den er varm, men så blir den fort kald mens man mater da- for det tar jo laaaang tid. Dette er 4- mnd grøten. Kan jeg varme den opp to ganger i mikroen? Eller er det da bakteriene tar av?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4863560-%C3%A6sj-mamma-kald-gr%C3%B8t-da-gitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varm den to ganger du :) Det er hvis den står leeenge på kjøkkenbenken av bakteriene bynner å kose seg. Litt basselusker tåler han uansett :) Tok lang tid med lillemann her i begynnelsen også, men nå bruker han under 5 min på en porsjon gitt!

....gå heller og kjøp deg en spesial-grøt-tallerken.

Altså en slik dobbel som du fyller varmt vann i, og som grøten holder seg passe varm ei god stund.

Det er et langt bedre forslag enn å få basseluskene til å mangefordoble seg ved en ny runde i mikroen.

Forresten. Søl noen få dråper melk i mikroen før du legger deg. Se neste morgen hvor grønn den lille flekken har blitt.... Skremmende........

Annonse

Hei Charlie20 ;)

Jeg har kjøpt min i Trondheim, men fant ingen link dit.

I stedet legger jeg ut en dansk link, slik at du får sett hva jeg mener på.

Kjempesmart er en slik grøt-varme-tallerken;

http://dansk-barntex.dk/shop/productinfo.asp?id=06123

Ein treng ikkje nokon spesiell innretning for å halde grauten varm i dei 15 minutta det tar å mate babyen vel? Til å begynne med hadde vi grauten i ei lita plastskål, som vi sette oppi ein suppetallerk med varmt vatn.

No er det slik fart på måltidet at grauten ikkje rekk å bli kald, men det var veldig greit å gjere det slik til å begynne med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...