Gå til innhold

når begynnte dere med flaske?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan være noen synes jeg er sprø men jeg prøvde med flaske på jenten min da hun var 8 dager gammel. Har hørt flere historier der man venter for lenge og barnet nekter å ta flaske. Hun tok flasken helt fint og puppen igjen etterpå. Dette gjorde jeg med mitt andre barn også og hadde aldri noen problemer med sugeforvirring. Nå skal det også sies at mine barn også ikke var de flinkeste til å ta puppen, men når det begynte å falle på plass så prøvde jeg flaske.

Her prøvde vi også med flaske rett etter vi kom hjem fra sykehuset. Gikk kjempe bra det!

Greit å vite at de godtar både pupp og flaske.

Hvis du skal gjøre noe og babyen er nødt til å bli passet på er det litt kjedelig hvis den ikke godtar flaske, da binder det deg litt!

Annonse

Morsmelk holder seg 4 timer i romtemp, 1 døgn i kjøleskap og 3 mnd i frys har ej hørt.

Du kan jo amme en pupp, og pumpe den andre etterpå dersom babyen din ikke spiser av begge under hvert måltid??

Ej he pumpa litt i forbindelse med melkespreng og vi helte det inn i babyen sin munn, og vi he også gitt litt fra flaske bare for å prøve (+ pappa syns det var litt stas å få mate!!!)

Det gikk kjempebra!

Har hørt at avent er best, men har annet merke selv.

Ja mange babyer vil ikke ha flaske/pupp hvis man begynner forsent!(noe med utsugingen, vil ikke ha pupp for melken ikke kommer fort nok/vil ikke ha flaske pga føles og lukter ikke som mammas pupp) Er anbefalt å venne de til mm på flaske v 5 uker! Narresmokken har ingenting å si for der skal de ikke suge ut noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...