Gå til innhold

Når begynne med prøving?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis dere ikke ønsker at spirrevippen skal komme før tidligst midten av 07, bør dere vente til aug før dere begynner. Da ville det tidligste bli ca i mai, men dere vet jo aldri hvor lang tid det tar, da.

Men det er jo et sjansespill å skulle "planlegge" når ungene skal komme.

Men er det noen spes grunn til at dere vil vente til da? Hvis ikke er det jo bare å hoppe på nå, og se hvordan det går?

Men hvis du går på prevansjon nå, kan det i alle fall være lurt å slutte med den med en gang, slik at kroppen får evnt hormoner ut av systemet...

Går på p-pillen... Er akkurat ferdig med fem års utdannelse, og kan tenke meg å jobbe litt først. Men samtidig vet en jo aldri hvor lang tid det vil ta før en spire sitter... Kan tenke meg å slutte på p-pillen og la kroppen styre syklusen selv. Har tross alt gått på pillen i syv år.

Likevel vil jeg ikke bruke kondom som prevensjon heller (litt kjip prevensjon). Har vurdert PFC - Pearly fruktbarhetskomputer, den virker veldig bra! Ikke lett å vite hva en vil alltid!

Jeg ble gravid 3 mnd etter at jeg var ferdig med utdannelsen. Men jeg var heldig å få jobb med en gang. (Begynte i jobben 5 dager etter at jeg var ferdig på skolen...) Så vi planla å starte å prøve når vi gjorde, og det klaffet på første. Og jeg gikk på pillen helt fram til vi begynte, så hadde ikke mensen i mellom. Men nå prøver vi igjen (er i 1pp) og har bare brukt "sikre perioder", hopp av i svingen og kondom som prev de siste to årene.

Men skjønner at du vil jobbe litt først. ER alltid greit det, å få litt erfaring før første (?) unge.

Men vår prev måte (om man kan kalle det det) fungerte ypperlig den, selv om det var et par ganger vi blingset på sikker periode, men for oss hadde det jo ikke gjort noe når neste kom, selv om det ville blitt tidligere enn planlagt.

Men tror nok jeg ville sluttet på pillen uansett, da hadde jo kroppen hatt ganske god tid til å styre seg inn igjen.

Du får ha lykke til uansett hvordan dere velger å gjøre det!

Annonse

"Hopp av i svingen" en stund davel, hvis du vil slutte på pillen og ikke ønsker bruke kondom. Da får du hormonene ut av kroppen. Særlig hvis det ikke r helt krise om du skulle bli gravid, det er jo ikke helt sikkert, men hvis du bruker noe sæd-drepende i tillegg går dte jo høyt sannsynligvis bra... Så kan du heller bynne prøvinga om en stund.

Hei! Er veldig vanskelig å planlegge en graviditet (desverre) Jeg sluttet på pillen i april/mai 05, og det har fortsatt ikke skjedd noe.. Det kan ta lang tid før pi pillen forsvinner fra kroppen, og syklusen kommer inn i det normale.. Selv gikk jeg rett inn i normal syklus, men har likevel ikke skjedd noe her i gården.. Men masse lykke til til deg!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...