Gå til innhold

M@dde-et spm om trening

Anbefalte innlegg

Jeg ser du foretrekker å bruke tunge vekter og få rep. Før når jeg trente var det sånn at mange rep med moderat belastning ga lengre slankere muskler, mens tung belastning og få rep ga større muskler. Jeg ser for meg veldig maskuline muskler med så tung styrketrening. Er det ikke sånn lenger!?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4862279-mdde-et-spm-om-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var nok før, for det er ikke noe som heter slanke muskler. Når en muskel blir trent så vil den vokse. En kan ikke bestemme over utseende på musklene ved forskjellig trening. Enten så har en trent muskelmasse med større muskler, eller så har en utrent muskelmasse med små muskler.

Ved lette vekter å mange rep, vil du få utholdene muskler. Det vil kanskje hjelpe deg i hverdagen, ved at du kan gå i mange trapper uten å bli så sliten osv, men hvis en trener for å forandre på utseende sitt må en øke muskelmassen. Å dette gjøres mest effektivt med tunge vekter å få rep.

Trener jeg knebøy uten vekter kan jeg godt trene meg opp til å ta 500 rep fra å bare klare 50 i starten. Altså, muskelen orker mer enn før, men den har ikke blitt noe sterkere. Jeg vil da klare å bøye meg ned flere ganger å ta opp noe fra gulvet enn jeg klarte før, men ingen kan se at jeg har fått forandringer på lårene mine etter all denne treninen. Før sa de derfor at jeg hadde trent meg til slanke muskler, men sannheten er at lårmuskelen ikke har blitt noe sterkere, men hjelper meg bare litt mer i hverdagen.

Så må jeg legge til at for at en jente skal få maskuline, store muskler må du trene tunge vekter regelmessig over mange år og ha ett opptimalt og sammensatt kosthold for å få de resultatene. Men normal kost skal det mye til at du klarer å få en sånn kropp. De jentene som har det har trent over lang, lang tid med ett mål omå bli slik.

Det er veldig synd at mange jenter tror dette, å unngår styrketrening som er så viktig for kroppen, og ikke minst for de som ønsker å øke forbrenningen! Jo mindre muskelmasse, jo lavere forbrenning

Okey :-) Takk skal du ha, nå skjønner jeg. Men når jeg trente før synes jeg at jeg fikk nesten i grenseland for mye muskler.Synes jeg begynte å se litt maskulin ut.Men da trente jeg 5 dager i uka,3-4 timer hver dag med variert trening,svømming,fotball,spinning osv.Det ga vanvittige resultater. Kostholdet var ok, men ikke noe protein og sånt.Men det var før jeg fikk barn. HAr jo ikke tid og ork til sånt lenger.

Men i min familie har vi anlegg for å få store muskler-men vi har desverre anlegg for fett også. :-/ Men det er jo litt genetisk og da, hvordan og hvor fort man vil få muskler.

Da er du heldig synes jeg. Synes det er fantastisk fint med litt muskler på jenter jeg da. Jobber for harde livet jeg for å få litt muskler. Vil ikke se maskulin ut, men atletisk. Jeg bygger ikke muskler spesiellt bra tydligvis, for så mye jeg trener, å alikevel ikke har spes. mye synlig musklatur.

Men uansett så er ikke vi jenter skapt til å bygge muskler. Det kvinnelige kjønnshormonet østrogen motarbeider denne prosessen.

Å rundt 30 års alderen begynner kroppen sakte å bryte ned muskelmassen vår. Å dette øker ved 35 og 40 års alder. Derfor er det viktig å trene styrke.

Ja men jeg kan trøste deg med at det var før.Etter jeg fikk barn nr to har kroppen min forandret seg så voldsomt og jeg har fått mye større fettprosent. Det er veldig frustrerende.Jeg må jobbe mye lenger nå enn før for å få en ok kropp.Men nå har jeg hvertfall begynnt å løfte tyngre da så får vi se. Har jo ikke tid til å trene så mye som før heller så det kan jo ligge noe der og.

Jeg er sikker på at du ser helt fantastisk ut!! Man er så kritisk mot seg selv.Hvordan går det med apetitten?

Annonse

Vel litt bedre, men i morra begynner jeg på pulsdietten, så da spiller egentlig apetitten ingen rolle... da må jeg spise det som står på min liste uansett apetitt eller ei...

Koste hva det koste vill!! Jeg SKAL!! ned i vekt og trene opp kroppen nå! Som jeg nevnte tidligere så liker jeg jenter med atletiske kropper. Sambo er ikke enig, og fortviler... mener jeg har store nok armer som der er sier han?! hehehe.. men har han noe han skulle sagt?... Nop! tror ikke det! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...