Gå til innhold

Jeg blir så lei meg... :-(

Anbefalte innlegg

kom nettopp hjem fra legen. har en datter på 9 mnd og ville få en resept på p piller. jeg brukte cerazette før jul, ble gravid, men spontanaborterte. nå ville jeg altså begynne med prevensjon siden vi ønsker å vente litt med nr. 2.

i hele svangerskapet hadde jeg høyt blodtrykk. etter fødselen har det vært veldig ustabilt. sist jeg var hos legen var det bra. det er noen mnd siden. men i dag fikk jeg altså vite at det var veldig høyt. nå må jeg begynne med utredning av både hjerte og lunger siden disse kan ha fått stor overbelastning.

jeg er bare 30 år og syns det er tidlig å begynne med blodtrykksmedisiner. jeg blir så lei!! er akkurat begynt å bli bedre av en bekkenlåsning og så dette...

uff og uff. ja det er godt å få ut litt frustrasjon....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861975-jeg-blir-s%C3%A5-lei-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. For en bra lege du har som tar tak i det! Mange går med udiagnostisert for høgt blodtrykk lenge fordi legene tenker at det sikker går over av seg selv og at det bare er en normal variasjon. Det er mye som virker inn på blodtrykket, og bare det at du er redd for at det skal være høgt får det til å stige! Det kan godt vise seg ved en utredning at det ikke trengs å behandles medikamentelt. Reduksjon av natrium(salt) trim, omlegging av kosthold, reduksjon av evnt. overvekt og selvfølgelig å kutte røyk kan hjelpe. Håper utredningen går bra. Ikke noe artig beskjed å få, men bra at det blir oppdaget da alternativet er mye værre enn å ta medisiner!!!

Masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...