Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #1 Del Skrevet 25. april 2006 Jenta mi er nå snart 10 mnd, og vil ikke ha annet enn mm!! En periode spiste hun både grøt, middag og brødskive, nå går det til nød ned to-tre brødbiter og når hun ser skjeen bare vrir hun hodet bort og er absolutt ikke interessert!!! Mistenker at det er tenner som plager henne, hun elsker å gnage på brødskorper/skalker, agurkbiter og pærebiter men det er jo minimalt hun får i seg av det..... Ammer fortsatt på natta, synes liksom ikke jeg kan nekte henne det når hun ikke spiser.... Hun er flink til å drikke vann! Flere som har/har hatt det slik? Skal på helsestasjonen andre uka i mai, spent på hvor hun ligger på vektkurva si da...... Blir litt bekymret nå ja, men hun virker blid og fornøyd.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861453-flere-sm%C3%A5spiste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eiren Skrevet 25. april 2006 #2 Del Skrevet 25. april 2006 Hei! Alle mine 3 barn har vert/er mer eller mindre småspiste.. Minsten på 14 mnd er veldig småspist i perioder. Vil bare ha noen få biter med brød eller ett par sjeer grøt/middag. Mitt eneste råd er å ikke stresse for mye med det. Stresser du med å få i ungen mat kan det virke inn på henne og føre til matnekt. Da minsten var syk ett par uker i vinter (kan vel si at det er vår nå), så fikk jeg ikke noe mat i han. Eneste han ville ha var mm.. Da vi så kom på 1 års kontroll viste det seg at han hadde lagt på seg mere enn på lenge.. Jeg ammer han ennå. MM er jo mat det også, på en måte! Klart de etterhvert trenger "vanlig" mat, men det kommer nok. Alle har sånne perioder hvor de spiser lite. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861453-flere-sm%C3%A5spiste/#findComment-4869442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #3 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg tror de fleste barn har perioder der de er småspiste. Ofte finner man grunnet ut i etterkant. sykdom på ferde, tann osv. Begge mine barn har tider der de er småspiste. Hun største var veldig ille en lang periode. Spiste en skive i uka. Og det var det. Men drakk veldig mye vann og melk. Ammet også litt. Hun har alltdi gårr opp og ned på vektkurven. Men med tid og stunder har vi funnet ut hennes egen kurve. Og den går opp og ned, etter årstidene. Så nå er jeg helt avslappet i forhold til unger og mat. Minsten her også spiser veldig dårlig ved sykdom og når tennene kommer. Men jeg vet det kommer endag hun spiser mye igjen. Var hos en helsesøster. Hun tok dette veldig tungt med førstemann. Måtte karlegge matvanene og alt mulig. Hun var helt på styr. Nyttet ikke hvor mye jeg enn prøvde å forklare at sånn var hun. Så etter tredje undersøkelse, kunne også hun konstantere at hun var slik. Så bare ta det med ro. Ikke gjør noe pes ut av spisingen. Hun spiser når hun har lyst på igjen. Ingen unger sulter seg selv frivillig. Og det med vekta. Regn med at hun ikke har lagt på seg så alt for mye. Men det er ikke noe farlig med å ikke legge på seg mye i perioder. Slike perioder har jo vi også til tider, selv om vi presser mer mat i oss enn vi har lyst og ork til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861453-flere-sm%C3%A5spiste/#findComment-4870628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå